Kanał Bródnowski
Droga rowerowa wzdłuż kanału, ze wskazaniem na stronę wschodnią zgodnie z projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego osiedla Brzeziny. Możliwe lokalne zmiany strony kanału w celu minimalizacji problemów terenowych lub własnościowych. Na całej długości możliwe łączenie funkcji drogi rowerowej i drogi technologicznej dla pojazdów związanych z utrzymaniem kanału, a w szczególnych przypadkach – także pojazdów rolniczych lub dojazdów do pojedynczych posesji, pod warunkiem odpowiedniego wzmocnienia konstrukcji nawierzchni. Należy unikać wygrodzeń brzegów kanału, możliwe ewentualne nasadzenia żywopłotów.
Oprócz zasadniczego przebiegu wzdłuż właściwego Kanału Bródnowskiego…
…wskazane także wykonanie łącznika wzdłuż dopływu od skrzyżowania ul. Artyleryjskiej z Ojca Aniceta.
Łącznik ten poprzez istniejącą kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Toruńską zapewni dogodne powiązanie z Bródnem.
W rejonie ujścia dopływu do Kanału powstanie węzeł tras rowerowych wzdłuż obu cieków wodnych oraz projektowanej ul. Inowłodzkiej.
Na odcinku Artyleryjska — Juranda ze Spychowa możliwy tymczasowy przebieg na zasadach ogólnych drogami lokalnymi: Ojca Aniceta — Wielkiego Dębu (ew. Inowłodzka po jej wybudowaniu) — Echa Leśne.
Wąskie gardło występuje w rejonie ulicy Zbożowej, gdzie ogrodzenia dochodzą do brzegu kanału. Konieczny wykup gruntów zgodnie z projektami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Białołęka Wieś i Brzeziny.
W rejonie ul. Dobka z Oleśnicy prowadzenie ruchu rowerowego na zasadach ogólnych jezdnią projektowanej ulicy 1KD-L / 1KD-D. Konieczne uwzględnienie w projekcie ulicy środków uspokojenia ruchu.
Zakończenie drogi wzdłuż kanału powinno być powiązane ze ścieżką rowerową w projektowanej Trasie Mostu Północnego. Dodatkowe powiązanie z trasą wzdłuż ul. Białołęckiej i Kanału Żerańskiego zapewni ul. Warzelnicza.