Ul. Kobiałka
Rozwiązanie docelowe: wydzielona droga rowerowa po północnej stronie ulicy. Ze względu jednak na znaczne koszty budowy wydzielonej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Kobiałka (kładki, wywłaszczenia), należy także wziąć pod uwagę możliwość wspólnego użytkowania jezdni przez rowerzystów i kierowców. Można także rozważyć wytyczenie drogi dla rowerów tylko na odcinku Długorzeczna — szkoła (ok. 1 km).
Odcinek Płochocińska – szkoła
Największy ruch rowerowy występuje na moście nad Kanałem Żerańskim. Niestety na moście tym brak normatywnego chodnika, nie mówiąc o drodze rowerowej. Konieczne byłoby poszerzenie mostu (łącznie z dojazdami na nasypach) lub budowa nowej kładki pieszo-rowerowej.
Doraźnie wskazane wykonanie azylów na skrzyżowaniach z Bobrową i Długorzeczną i poprawa widoczności.
W przypadku budowy drogi rowerowej mostek nad Nowym Kanałem również wymagałby poszerzenia.
Na części odcinka możliwy jest alternatywny przebieg drogi rowerowej nad Nowym Kanałem, nawiązujący do trasy w ul. Bobrowej [zobacz >>>], wiązałby się on jednak ze znacznym wydłużeniem w typowych relacjach.
Jak na razie jedyna posesja, której ogrodzenie koliduje z ewentualną drogą rowerową, znajduje się pod numerem 39.
Aby uzyskać miejsce na drogę rowerową przy szkole, należałoby przesunąć jej ogrodzenie, zlikwidować uliczkę parkingową na terenie szkoły i wykonać miejsca parkingowe z wjazdem bezpośrednio z jezdni.
Odcinek szkoła — Olesin
Na wschód od szkoły budowa drogi rowerowej jest bardzo problematyczna — wymagałaby znacznych ingerencji w zagospodarowane działki.
Na skrzyżowaniu z ul. Ruskowy Bród brak trójkąta widoczności. Docelowo pożądane małe rondo i włączenie drogi rowerowej po stronie północnej jako jego czwarty wlot.
Również w rejonie Olesina konieczny byłby wykup części posesji.