Ul. Myśliborska – Strumykowa
Stan obecny: droga rowerowa po stronie zachodniej na odcinkach Świderska — Światowida i Mehoffera — Ordonówny, po stronie wschodniej na odcinku Ordonówny — Grzymalitów.
Konwaliowa — Trasa Mostu Północnego
Stan obecny: droga wg SUiKZP klasy ,,L”, wykorzystywana tranzytowo jako objazd zatłoczonego odcinka ul. Modlińskiej. Natężenie ruchu średnie, ale rozwijane prędkości wysokie, ze względu na ,,pozamiejski” charakter drogi.
Rozważane warianty:
– dwukierunkowa droga rowerowa po stronie wschodniej (lepsza dostępność terenu, brak konfliktu z ew. Trasą Nadwiślańską),
– dwukierunkowa droga rowerowa po stronie zachodniej (kontynuacja ciągu na odcinku północnym),
– jednokierunkowe drogi rowerowe po obu stronach ulicy.
Na długich odcinkach granice działek przebiegają po krawędzi jezdni, więc realizacja każdego z wariantów wiązałaby się ze znaczącymi wykupami gruntów.
Z budowy wydzielonej drogi rowerowej na całości lub części odcinka można zrezygnować pod warunkiem:
– realizacji tras rowerowych nad Wisłą i po zachodniej stronie ul. Modlińskiej;
– uspokojenia ruchu na odcinku bez segregacji ruchu rowerowego.
W przypadku budowy wydzielonej drogi rowerowej na części odcinka (np. Płużnicka — Trasa Mostu Północnego), powinna ona nawiązywać do rozwiązań na odcinku na północ od TMP.
Trasa Mostu Północnego — Światowida
Na odcinku Trasa Mostu Północnego — Światowida modernizacja istniejącej drogi rowerowej. Konieczne przede wszystkim wygrodzenia uniemożliwiające nielegalne parkowanie na odcinku Porajów — Światowida.
Po stronie wschodniej można dobudować krótki łącznik do ul. Nagodziców.
Światowida — Mehoffera
Na odcinku Światowida — Mehoffera rozwiązanie wariantowe:
Wariant 1. Budowa wydzielonej drogi rowerowej po stronie zachodniej, nawiązującej do istniejących dróg rowerowych w ulicach Myśliborskiej i Strumykowej. Za wariantem tym przemawia fakt, że powstałby dłuższy spójny ciąg Myśliborska — Strumykowa, na którym droga rowerowa prowadziłaby konsekwentnie po tej samej stronie ulicy.
Wariant 2. Ruch rowerów na zasadach ogólnych w jezdni, wskazane byłoby w tym przypadku wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu, tak by skierować tranzytowy względem obszaru ruch samochodowy na ul. Światowida.
Na większości odcinka wystarczy terenu na wytyczenie drogi rowerowej: obecna szerokość chodnika 3,5 m, obok znajduje się trawnik o szerokości 1 m lub więcej.
Realizacja wariantu 1 wymagałaby jednak ograniczenia liczby miejsc parkingowych po stronie zachodniej (zamiana parkowania prostopadłego na równoległe — większe samochody już obecnie parkują w ten sposób) na odcinku między posesjami Myśliborska 91 i 97.
…lub wprowadzenia ruchu rowerowego w uliczkę parkingową na tym odcinku.
Rekomendowany wariant 2.
Mehoffera — Ordonówny
Bez zmian.
Ordonówny — Światowida
W przypadku uregulowania stanu prawnego i otwarcia przejazdu ul. Strumykową do Światowida powinna zostać również przedłużona droga rowerowa po stronie wschodniej.
Na istniejącym odcinku konieczne uporządkowanie ciągu pieszego i rowerowego i lepsze zabezpieczenie przed nielegalnym parkowaniem.
W przypadku pozostawienia na dłuższy czas stanu obecnego (ulica bez przejazdu) możliwa likwidacja istniejącej drogi rowerowej na odcinku Ordonówny — Grzymalitów i ruch rowerów na zasadach ogólnych jezdnią. Wskazanie wykonanie wjazdów/zjazdów na jezdnię ronda z drogi rowerowej wzdłuż ul. Ordonówny.