Ul. Płochocińska
Po stronie północno-zachodniej na całej długości ulicy powinna powstać wydzielona droga rowerowa lub ciąg pieszo-rowerowy służący obsłudze lokalnych źródeł i celów podróży. Ruch rowerowy może być także prowadzony drogami serwisowymi, w przypadku gdyby takie zostały wykonane w ramach modernizacji ulicy.
Po stronie południowo-wschodniej powinna powstać wydzielona droga rowerowa lub ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowo-wschodniej na odcinku Krzyżówki — Cieślewskich, nawiązująca z obu stron do trasy brzegiem kanału [zobacz >>>]. Droga ta będzie miała charakter bardziej tranzytowy, a jednocześnie rekreacyjny.
Na odcinku Modlińska — Krzyżówki droga rowerowa po stronie północnej.
Na odcinku Krzyżówki — Cieślewskich po obu stronach ulicy.
Wąskie gardło może wystąpić pod wiaduktem towarowej linii kolejowej, możliwe miejscowe zwężenie ciągu pieszo-rowerowego.
…lub wykonanie chodnika za filarem od strony kanału i pozostawienie przejazdu przy jezdni dla rowerów.
Podobnie pod wiaduktem ul. Marywilskiej — konieczne wykonanie nowych ciągów pieszych i rowerowych w ramach modernizacji ulicy.
Szerokość chodnika na moście nad wejściem do portu Faelbetu wynosi ok. 3,5 m — po modernizacji nawierzchni możliwe przekształcenie w ciąg pieszo-rowerowy bez poszerzania mostu.
Na dalszym odcinku, za giełdą samochodową…
droga rowerowa po stronie południowo-wschodniej może prowadzić w pewnym oddaleniu od ulicy, nad Kanałem…
…a pod mostem w ul. Cieślewskich powinna przechodzić bezkolizyjnie. Podobna zasada powinna być zachowana przy projektowanych nowych mostach — w ciągach ulicy Nowobiałołęckiej, Trasy Mostu Północnego, ul. Zdziarskiej.
Ok. 200 m na północ od skrzyżowania z ul. Cieślewskich droga rowerowa po stronie wschodniej zaczyna oddalać się od ulicy i przechodzi w trasę brzegiem Kanału Żerańskiego [zobacz >>>].
Dalej wzdłuż ul. Płochocińskiej do granic miasta powinna prowadzić droga rowerowa po stronie zachodniej.