Konsultacje społeczne komunikacji rowerowej na Bielanach
Zaproszenie
Weź udział w konsultacjach społecznych dotyczących komunikacji rowerowej na Bielanach – napisz nam o problemach, na jakie napotykają na Bielanach rowerzyści.
Zgłoszenia można przesyłać na adres rowerowy@um.warszawa.pl.
Zapraszamy do udziału wszystkie osoby, którym zależy na tym, aby komunikacja rowerowa na Bielanach była jak najbardziej przyjazna.
25 IX – „Spotkanie przy mapie” podczas imprezy „Żegnaj lato na Bielanach” przy stacji metra Słodowiec (w godzinach od 12 do 18).
2 X – „Warsztaty w ruchu”, START: godz. 10:00, ul. Broniewskiego przy trasie AK TRASA: ul. Broniewskiego – ul. Perzyńskiego – ul. Podczaszyńskiego – ul. Podleśna do parku Kępa Potocka
9 X – „Warsztaty w ruchu”, START: godzina 10:00, stacja metra Słodowiec TRASA: ul. Marymoncka – przejazd przez osiedle Wrzeciono do ul. Nocznickiego – ul. Encyklopedyczna, ul. Improwizacji, ul. Michaliny, ul. Dankowicka, do ul. Wójcickiego (terenowy szlak rowerowy)
Wszystkie głosy rowerzystów oraz organizacji podsumujemy na spotkaniu kończącym konsultacje 19 października (wtorek) o godzinie 17.30 w Urzędzie Dzielnicy Bielany. Wtedy też osoby odpowiedzialne za komunikację rowerową w dzielnicy odpowiedzą na Wasze pytania i wątpliwości.
Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy
Więcej informacji o formie i harmonogramie konsultacji pod adresem
www.um.warszawa.pl/konsultacjespoleczne/?id=bielany
Od redakcji
Chociaż obecny zarząd dzielnicy Bielany jest od ponad trzech lat winien rowerzystom realizację licznych postulatów [zobacz >>>]
lub przynajmniej jakieś bardziej sensowne i wiarygodne wyjaśnienia niż powtarzana w kółko wymówka o braku pieniędzy [zobacz >>>], to zachęcamy do spróbowania jeszcze raz i przekazana swoich uwag w ramach obecnych konsultacji.
Sugerujemy jednak, aby nie koncentrować się na ewidentnych wadach (jak uskoki czy gałęzie w skrajni), które zarządcy dróg powinni wyłapywać i usuwać sami, gdyż za to biorą pieniądze. Zachęcamy przede wszystkim do wskazania, skąd i dokąd chcielibyście na co dzień podróżować rowerem – do szkoły, do pracy czy na zakupy. Właśnie tego typu informacje powinno się przede wszystkim pozyskiwać od społeczeństwa, gdyż pozwolą one odpowiednio planować rozwój sieci tras rowerowych i identyfikować najpilniejsze potrzeby.
Kolejną grupą istotnych uwag, które warto zgłaszać, są pewne istotne postulaty ogólne takie jak
- Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd lokalnych ulic jednokierunkowych [zobacz >>>];
- Umieszczanie progów spowalniających z odstępem co najmniej 50 cm od krawężnika (jak na zdjęciu poniżej);
- Dbanie o właściwe, bezuskokowe obsadzanie progów spowalniających w jezdni, a najlepiej stosowanie prefabrykowanych elementów o przekroju wzdłużnym sinusoidalnym;
- Wdrażanie na większą skalę selektywnego uspokojenia ruchu przyjaznego rowerom;
- Wytyczenie pasów dla rowerów w jezdni ruchliwych ulic dwukierunkowych pozbawionych dróg rowerowych takich jak np. Przy Agorze czy Al. Zjednoczenia;
- Wytyczenie śluz dla rowerów na skrzyżowaniach uczęszczanych przez rowerzystów i wymagających skrętu w lewo
[zobacz >>>] [zobacz >>>];
Pamiętajmy i przypominajmy, że rozwój transportu rowerowego to nie tylko ścieżki rowerowe!
Ułatwianie go obejmuje bardzo wiele różnych innych działań i rozwiązań technicznych.
Na koniec wreszcie zachęcamy do przypomnienia o postulatach, które do różnych miejskich instytucji trafiają od tak dawna, że trudno byłoby zliczyć, a mimo to nadal nie doczekały się realizacji. Oto najważniejsze z nich:
- Dostosowane do ruchu rowerowego mostu Grota-Roweckiego [zobacz >>>] [zobacz >>>];
- Dokończenie planowanej ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Rudnickiego [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>];
- Dostosowane do ruchu rowerowego wschodniej strony ul. Marymonckiej [zobacz >>>];
- Stworzenie na stacjach metra warunków do bezpiecznego parkowania rowerów (strzeżone i zadaszone przechowalnie), zwłaszcza na Słodowcu, gdzie są gotowe wnęki wprost idealne do tego celu [zobacz >>>];
- Przywrócenie przejazdu szlakiem rowerowym nad Wisłą poniżej pałacu Bruhla [zobacz >>>];
- Dopuszczenie wjazdu rowerów na Cmentarz Północny [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>].
Niedziałający od ponad siedmiu lat sygnalizator na rogu Rudnickiego i Broniewskiego – symbol nieudolności i lekceważenia potrzeb rowerzystów.
Od decyzji o budowie tej bardzo ważnej drogi rowerowej minęło już dziesięć lat [zobacz >>>].
Może poprzez konsultacje uda się zmotywować urzędników, aby zechcieli wreszcie ją dokończyć?
Skąd jeszcze można czerpać inspiracje:
- Wnioski z akcji „Wydepcz ścieżkę – dekada żenada” [zobacz >>>] [zobacz >>>]
- Wnioski Zbigniewa Oględzkiego [zobacz >>>]
forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=627&p=2559 - Wnioski Marka Słonia [zobacz >>>] [zobacz >>>]
- Wpisy na forum
forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=1482&p=8056
forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=548&p=7535
Tradycyjnie zachęcamy, aby e-maile kierować także do wiadomości ZM na adres bielany@zm.org.pl.