Uwagi do wykonania ścieżki przy Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że droga rowerowa przy ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. jest jedną z najlepiej wykonanych inwestycji rowerowych ZDM. Kontrast pomiędzy jej jakością a resztą ścieżek jest bardzo widoczny, szczególnie przy ułożeniu krawężników i obrzeży, do których, w znakomitej większości, nie ma zastrzeżeń.
A teraz już lista znalezionych uchybień, w kolejności od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich:
– początek zbudowanej drogi rowerowej przy południowej jezdni ul. Opaczewskiej – zbyt wysoki krawężnik
– przejazd przez północną jezdnię ul. Opaczewskiej. Cztery słupki w skrajni drogi rowerowej – dwa po południowej stronie przejazdu, dwa po północnej.
– północna strona przejazdu przez północną jezdnię ulicy Opaczewskiej – dziura na środku ścieżki (prawdopodobnie po słupku uniemożliwiającym nielegalne parkowanie).
– na wysokości budynku z numerem 3 na ulicy Bitwy Warszawskiej dwa niezabezpieczone słupkami „chodniki od jezdni” używane jako miejsca parkingowe – samochody tam parkujące wystają na drogę rowerową utrudniając mijanie się.
– na wysokości budynku 3 na ulicy Bitwy Warszawskiej dwa kosze na nieczystości ustawione w skrajni drogi rowerowej.
– skrzyżowanie Bitwy Warszawskiej z ul. Orzeszkowej – dwa słupki przy przejeździe przez ul Orzeszkowej w skrajni drogi rowerowej.
– przejazd przez wjazd na parking strzeżony MPT – dwa słupki w skrajni drogi rowerowej.
– przejazd przez ulicę Szczęśliwicką – nieprawidłowa szerokość oznakowania poziomego przejazdu poziomego (190 cm z liniami włącznie).
– droga rowerowa po pn-zach stronie wjazdu do zajazdu Malawa – nieprzepisowa szerokość drogi rowerowej (185 cm szerokości łącznie z obrzeżami).
– przejazd przez wjazd do sklepu Arco – brak oznakowania poziomego przejazdu rowerowego.
– droga rowerowa po pn-zach stronie wjazdu do sklepu Arco – 20 słupków w skrajni drogi rowerowej (ustawione tak, że przylegają bezpośrednio do obrzeży drogi rowerowej).
– zakończenie drogi rowerowej po pd-wsch stronie Ronda Zesłańców Syberyjskich – kosz na drodze rowerowej i w jej skrajni.
Prawdopodobne są też problemy z podbudową drogi rowerowej na jej całej długości – miejscami nawierzchnia „faluje” nieznacznie, co wskazywałoby na ułożenie jej na zbyt miękkim podłożu. Na razie nierówności te mieszczą się w normach z rozporządzenia, mogą jednak wskazywać na nieprawidłowe wykonanie podkładu drogi rowerowej, co jest dużym uchybieniem i może być kosztowne do naprawienia. Stąd też zamieszczam tą uwagę (aczkolwiek już poza głównym spisem).
Wizji lokalnej dokonano w poniedziałek 10 grudnia 2007 roku.