Rewitalizacja ul. Krasińskiego – odcinek wschodni
Projekt do budżetu partycypacyjnego Dzielnicy Żoliborz, którego nie zakwalifikowano do realizacji w 2015 r. – zabrakło 6 głosów.
10. Droga dla rowerów i aleja drzew na ulicy Krasińskiego przy parku Żeromskiego
Wytyczenie dwukierunkowej drogi dla rowerów na prawym pasie ulicy Krasińskiego wzdłuż parku Żeromskiego (od pl. Wilsona do ul. Czarnieckiego), odtworzenie alei drzew wzdłuż jezdni.
Projektodawca: Antoni Ożyński.
Opis
Projekt zakłada wyznaczenie na ul. Krasińskiego dwukierunkowej drogi dla rowerów na prawym pasie jezdni wzdłuż parku Żeromskiego oraz odtworzenie istniejącej niegdyś alei drzew wzdłuż ulicy.
Obecnie ulica Krasińskiego od placu Wilsona do ul. Czarnieckiego ma aż cztery pasy ruchu. Przepustowość ulicy ograniczona jest do dwóch pasów – taka jest szerokość jezdni za skrzyżowaniem z ul. Czarnieckiego. Trzeci pas wykorzystany jest na parking dla autokarów, czwarty można więc przeznaczyć dla ruchu rowerowego, budując w tym miejscu drogę dla rowerów.
Przy okazji warto odtworzyć szpaler drzew wzdłuż ulicy – miejsca na chodniku jest wystarczająco dużo.
Uzasadnienie
Projekt uzupełni sieć tras rowerowych na terenie Żoliborza o ważne połączenie poprzeczne. Proponowana droga dla rowerów połączy centrum dzielnicy z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym, umożliwi także „niedzielnym” rowerzystom dojazd z placu Wilsona w stronę terenów rekreacyjnych nad Wisłą.
Ponadto odtworzenie historycznej alei drzew wyeksponuje wartości wpisanego do rejestru zabytków układu urbanistycznego Żoliborza. Dzięki zwężeniu jezdni z 4 do 2 pasów poprawi się bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych przez ul. Krasińskiego przy skrzyżowaniu z ul. Czarnieckiego.
Wstępny kosztorys
– wymiana nawierzchni prawego pasa jezdni, projekt i wyznaczenie drogi dla rowerów – 300 m – 100 tys. zł,
– nasadzenia drzew o obwodzie pnia 45-50 cm – 20 sztuk – 30 tys. zł,
– budowa peronów na przystanku Pl. Wilsona 05 i Czarnieckiego 01 – 30 tys. zł,
– dobudowa chodnika przy skrzyżowaniu z ul. Czarnieckiego, łącznik rowerowy jako czwarty wlot skrzyżowania – 5 tys. zł.
Całkowity koszt projektu 165000 zł.
Kwota po weryfikacji: 135000 zł.
Załączniki
Mapa elementów zawartych w projekcie.