Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 – Ursynów
Ursynów północny
9. Stopery parkingowe przy Nowoursynowskiej (1263)
Projekt zakłada instalację stoperów parkingowych w celu optymalizacji
parkowania, a tym samym zagwarantowanie dostępności dla pieszych całej
szerokości chodnika przy ul. Nowoursynowskiej 154A
11. Usprawnienie ruchu rowerów od al. KEN do Doliny Służewieckiej (2682)
Projekt zakłada wyznaczenie przejazdu rowerowego na skrzyżowaniu al. KEN i
ul. Surowieckiego, aby ułatwić jazdę ścieżką rowerową w al. KEN. Ponadto
zakłada budowę alejki łączącej ścieżkę rowerową w parku Kozłowskiego z
alejkami w rejonie budynków Koński Jar 9 i 10.
25. Łączymy Parki (706)
Kontynuacja zwycięskiego projektu ” Łączymy Parki” z poprzednich edycji BP
Połączmy parki Ursynowa Północnego – Park im. Jana Pawła II i Park R.
Kozłowskiego w jeden duży park!
W roku 2018 proponujemy nasadzenie roślinności ozdobnej i remont chodnika
na terenie tzw. Olkówka.
35. Chcemy parku na Placu Wielkiej Przygody (1229)
Chcemy, by na naszym osiedlu było zielono i ładnie. Potrzebujemy terenu zielonego i rekreacyjnego. Proponujemy alejkę spacerową zamiast przedeptu i zniszczonego chodnika. Posadźmy kilka drzew oraz krzewy. Sprawmy by rośliny pnące ozdobiły ogrodzenia boiska szkolnego. Postawmy ławki dla mieszkańców i kosze na śmieci.
Więcej informacji na stronie: www.placwielkiejprzygody.pl
38. Wygodnie i bez konfliktów między pasażerami i rowerzystami na przystanku
Dolina Służewiecka 01 (171)
Obecnie ciąg rowerowy wzdłuż Doliny Służewieckiej prowadzi przez peron
popularnego przystanku Dolina Służewieckiego 01. Ruch rowerowy można
oddzielić od pieszego, prowadząc drogę dla rowerów za przystankiem, przy
okazji zapewniając chodnik w linii przedeptu.
44. Bezpieczna droga do szkoły i przedszkola – Skwer na ul. ZWM bez parkowania
samochodów. (708)
Celem projektu jest utworzenie skweru na placyku (górnym) przylegającym
bezpośrednio do wejścia do szkoły na ul ZWM -założenie klombów, zasadzenie
krzewów, uporządkowanie terenu, postawienie ławek. Chcemy, by górny placyk
był zamknięty dla ruchu samochodowego, zapewniał jedynie dojazd dla służb
(straży pożarnej i karetki) do budynku ZWM 7 oraz szkoły.
Zielony Ursynów
8. Uspokojony ruch na lokalnych ulicach Zielonego Ursynowa (399)
Wyznaczenie strefowego ograniczenia prędkości do 30 km/h na lokalnych
ulicach Ludwinowa, Krasnowoli i Jeziorek (ograniczone: ul. Puławską,
Karczunkowską, torami kolejowymi i ul. Ludwinowską-Sztajerka). Ulice na
tym obszarze powinny służyć wyłącznie mieszkańcom – ruch tranzytowy należy
ograniczać, m.in. poprzez uspokojenie ruchu. Projekt jest kontynuacją
zrealizowanego pomysłu z 1. edycji budżetu partycypacyjnego.