Projekty do budżetu partycypacyjnego na rok 2018 – Wola
Projekty ogólnodzielnicowe
3. Wola na 2 koła! Kontraruch rowerowy w całej dzielnicy (379)
Projekt polega na wprowadzeniu kontraruchu rowerowego na wybranych ulicach
jednokierunkowych, czyli na dopuszczeniu dwukierunkowego ruchu rowerowego
na ulicach jednokierunkowych. W efekcie, rowerzystki i rowerzyści będą
mogli poruszać się „pod prąd”.
Czyste i Mirów
3. Przyjazne Czyste i Mirów – poprawa bezpieczeństwa pieszych na przejściach
i przejazdach rowerowych ciąg Prosta-Kasprzaka (845)
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla
rowerzystów wzdłuż ciągu Kasprzaka-Prosta. Wloty lokalnych ulic
podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu
chodnika i drogi dla rowerów, aby zapewnić bezpieczne zachowanie na
przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom.
Koło
1. Koło rowerowe – kontraruch i stojaki na rowery na Kole (143)
Projekt zakłada wprowadzenie kontraruchu („ruchu pod prąd”) na lokalnych
ulicach Koła (bez malowania pasów ani likwidacji miejsc postojowych, tylko
tabliczki) oraz ustawienie stojaków rowerowych w różnych lokalizacjach (we
współpracy z „Wola na 2 koła”).
11. Rowerem po obu stronach Alei Prymasa Tysiąclecia (499)
Umożliwianie jazdy rowerem po wschodniej stronie ulicy Prymasa od Obozowej
do Cmentarza Wojskowego. Projekt zakłada poszerzenie chodników, obniżenie
krawężników i dopuszczenie ruchu rowerów na drodze dojazdowej.
12. Wygodnie po Moczydle – usprawnienia dla pieszych i rowerzystów (162)
Projekt zakłada poprawę przebiegu dróg dla rowerów i budowę brakujących
chodników w parku Moczydło.
Młynów
3. Więcej drzew na Młynowie (83)
Projekt zakłada posadzenie kilkudziesięciu drzew na terenie Młynowa.
Nowolipki i Powązki
13. Łatwiejsze dojście do przystanku tramwajowego „Żytnia 01” (356)
Projekt polega na wyznaczeniu dodatkowego przejścia dla pieszych przez
torowisko tramwajowe na wysokości ul. Kaczej/Okopowej 20. Zmiana ułatwi
dojście do przystanku „Żytnia 01” – w kier. Śródmieścia, Ochoty i
Cmentarza Wolskiego. Przejście przez tory będzie zabezpieczone
sygnalizacją świetlną.
Ponadto, projekt zakłada posadzenie 30 krzewów.
Ulrychów i Odolany
21. Bezpieczne przejścia na skrzyżowaniu ulic: Olbrachta, Antka Rozpylacza,
Krępowieckiego (400)
Budowa azyli/wysp na przejściach dla pieszych przy ul. Sowińskiego,
Krępowieckiego i Antka Rozpylacza zapewni bezpieczne przejście przez ulicę
Olbrachta dzieciom i mieszkańcom obszaru Ulrychów/Odolany. Pasażerowie
komunikacji miejskiej będą mogli bezpiecznie przejść przez ul. Olbrachta.