Bezpieczeństwo w ruchu drogowym w ujęciu miesięcznym – marzec 2019
Zbij termometr – nie będziesz chory
Polska Policja postanowiła nie prezentować comiesięcznych raportów o stanie bezpieczeństwa na polskich drogach. Prawdopodobnie takich raportów nie będzie też prezentować Komenda Stołeczna Policji. W związku z tym postanowiliśmy stworzyć raport na podstawie dostępnych danych.
Polska
W marcu 2019 zginęło na drogach 189 osób. To o 47 osób więcej niż w marcu 2018, w którym zginęły 152 osoby. Oznacza to wzrost o 24%.
W pierwszych 3 miesiącach 2019 roku zginęło 537 osób. To o 82 osoby więcej niż w analogicznym okresie 2018, w którym zginęły 455 osoby. Oznacza to wzrost o 18%.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy (kwiecień 2018 – marzec 2019 ) zginęło 2492. To o 36 osób więcej niż w ciągu poprzednich 12 miesięcy (kwiecień 2017 – marzec 2018 ), w których zginęły 2456 osoby. Oznacza to wzrost o 1,4%
Komentarz
Warszawa
W marcu 2019 zginęło na drogach 5 osób. To o 3 osób więcej niż w marcu 2018, w którym zginęły 2 osoby. Oznacza to wzrost o 250%.
W pierwszych 3 miesiącach 2019 roku zginęło 14 osób. To o 8 osoby więcej niż w analogicznym okresie 2018, w którym zginęło 6 osóœy. Oznacza to wzrost o 133%.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy (kwiecień 2018 – marzec 2019) zginęło 51 osób. To o 6 osób więcej niż w ciągu poprzednich 12 miesięcy (kwiecień 2017 do marzec 2018 ), w których zginęło 45 osoób. Oznacza to wzrost o 13%
Komentarz
W marcu doszło do 3 wypadków, w których było 5 ofiar śmiertelnych. Szczególnie tragiczny okazał się wypadek z 30 marca 2019. Na ulicy Puławskiej auto, którym jechało 3 mężczyzn z zawrotną prędkością uderzyło w słup i rozpadło się na kilka części. Nikt nie przeżył. To najtragiczniejszy wypadek drogowy ostatnich lat w Warszawie. Sprawa jest o tyle kuriozalna, że od niedawna działa specjalna grupa policji o nazwie “SPEED”. Na stronie policji możemy przeczytać. “Aby przeciwdziałać niebezpiecznym zachowaniom na drodze pod koniec ubiegłego roku została powołana grupa „SPEED”. Policjanci działający w grupie mają działać zdecydowanie, aby ukrócić karygodne zachowania na drodze i być wszędzie tam, gdzie dochodzi do nielegalnych wyścigów oraz notorycznego przekraczania prędkości.” Do dyspozycji tej grupy jest szybki samochód pościgowy Kia Stinger GT. Jak widać działania grupy nie zapobiegły wypadkowi.
Pozostałe śmiertelne wypadki to wjechanie w słup na Łabiszyńskiej oraz przejechanie przechodzącego nieprawidłowo pieszego na Wisłostradzie. W wypadkach zginęło więc 5 mężczyzna i żadna kobieta. Zginął 1 pieszy, 2 kierowców i 2 pasażerów.
Śmiertelne wypadki w Warszawie w marcu 2019 roku
05.03.2019 – 64-latek zjechał z jezdni i uderzył
w latarnię. Zmarł w szpitalu
08.03.2019 – Mężczyzna śmiertelnie potrącony
na Wisłostradzie
30.03.2019 – Auto uderzyło w słup, w środku trzech młodych mężczyzn. Zginęli
Źródło danych
Dla całej Polski: statystyka dnia Polskiej Policji:
www.policja.pl/pol/form/1,Statystyki-dnia.html
Statystyki dzienne prezentowane przez Policję nie zawierają ofiar, które zmarły w ciągu 30 dni od wypadku. W poprzednich latach stosunek pomiędzy danymi rocznymi a danymi z raportów dziennych wahała się pomiędzy 1,164 – 1,197. To jakieś 3% różnicy. Można więc uznać że różnice są małe. Możemy więc porównywać dane zakładając, że ostateczny wynik będzie różnić o ten stały współczynnik.
Dla Warszawy:
Rok 2017-2018: sewik.pl
styczeń 2019: raport miesięczny KSP za styczeń 2019
Luty – marzec 2019: informacje medialne , dane mogą być niepełne.