Likwidujemy wąskie gardła
Pismo Zielonego Mazowsza z 26 marca
Dotyczy: chodników wzdłuż ul. Nowy Świat między placem Trzech Krzyży a rondem de Gaulle’a.
1.Prosimy o poszerzenie kilkumetrowego odcinka chodnika za pomnikiem gen. de Gaulle’a (od strony placu Trzech Krzyży), gdzie wystający murek powoduje zwężenie chodnika do zdecydowanie substandardowej szerokości (ok. jednego metra). Obecnie ma miejsce kurozialna sytuacja, w której tysiące osób muszą codziennie przeciskać się przez wąskie gardło chodnika o szerokości ledwo starczającej na wygodne poruszanie się jednej osoby, a skutecznie uniemożliwiającej wymijanie się. W celu naprawienia tego problemu konieczne jest zlikwidowanie jednego równoległego miejsca parkingowego i zastąpienie go chodnikiem. Mamy nadzieję, że z państwa strony nie będą padać argumenty sugerujące, że miejsce dla parkowania dla kilku osób w ciągu doby jest ważniejsze od intensywnie wykorzystywanej trasy pieszej, a problem zostanie szybko naprawiony.
2.Prosimy o ustawienie słupków uniemożliwiających nielegalne parkowanie na przejściu dla pieszych przez wyjazd z uliczki parkingowej przy Giełdzie.
Obecnie przejście jest codziennie zablokowane przez nielegalnie parkujące samochody. Istotne jest przy tym zadbanie o szczelność osłupkowania.
Poniżej przedstawiamy proponowany schemat (literami P oznaczone są strefy, gdzie wytyczone są miejsca parkingowe).
3.Prosimy o ustawienie słupków uniemożliwiających parkowanie między wyjazdem z alei S. Lorentza a wyznaczonymi miejscami parkingowymi. Utrudnia to ruch pieszy oraz blokuje widoczność osobom wyjeżdżającym z alei.
Proszę o reakcję we wszystkich ww. sprawach w ustawowym terminie 30 dni.
Odpowiedź ZDM w sprawie poszerzenia chodnika
Warszawa, 17 sierpnia 2009.
W nawiązaniu do poprzedniej korespondencji nr SRN/08/0448/01/MS, Zarząd Dróg Miejskich informuje, że zostało wysłane pismo do Stołecznego Konserwatora Zabytków w sprawie możliwości dokonania korekty chodnika w rejonie pomnika gen. de Gaulle’a, który jest w rejestrze zabytków.
W odpowiedzi uzyskaliśmy możliwość takiego poszerzenia.
W związku z powyższym Zarząd Dróg Miejskich wykona projekt organizacji ruchu na poszerzenia istniejącego chodnika i po zatwierdzeniu go przez Inżyniera Ruchu m. st. Warszawy zostanie zrealizowany w terenie.
Z-ca Dyrektora
Michał Trzciński
A co z zastawianiem i rozjeżdżaniem chodników?
W tej sprawie ZDM odpisał wcześniej. W piśmie z drugiego lipca stwierdził, że obserwacje w terenie potwierdzają problemy opisane w naszym piśmie i w związku z tym… proszą o kontrolę Policję i Straż Miejską. Być może kiedy chodnik zostanie całkowicie zdewastowany, lub jeżdżacy po chodniku samochód potrąci zamyślonego przechodnia, ZDM zastanowi się nad zastosowaniem sprawdzonego sposobu fizycznego uporządkowania parkowania.
Niemniej, na pewno należy się cieszyć z pozytywnej decyzji odnosnie zlikwidowania wąskiego gardła na trasie wzdłuż Traktu Królewskiego, który stopniowo staje się coraz bardziej przyjazny pieszym.