Dojazd do Dworca Centralnego
Przebudowa JPII i 40latka to ogromna zmiana na plus ale nie daje mi spokoju odcinek po stronie wschodniej od Złotej do AJ. DDR kończy się przejazdem na Złotej. Zgodnie z intencją rowerzyści powinni skręcić w Złotą. Nie ma żadnego znaku który by to sugerował. Wg sugestii z profilu Pełnomocnika dojazd do najważniejszego dworca (jedyny dalekobieżny dworzec w stolicy z windami i pochylniami) w kraju ma się odbywać przez Złotą. Co to oznacza? Dojazd do DC prowadzi przez pierdolnik parkongowy na Złotej. Wąskie pasy rowerowe pomiędzy pasami ruchu na Plater. Pasem ogólnym bo kończy się pas a nie ma jeszcze DDR. DDRem na wysokości DC. Z DDRa zjeżdżamy przejazdem na AJ i wjezdzamy pod SE narożnik DC. Tam jest wejście w poziomie terenu. Absurd! Nikt tak nie pojedzie, tylko chodnikiem prosto w stronę 40lataka i dalej w stronę pętli autobusowej lub podjazdem od strony południowej. Strona społeczna sugerowała zrobić DDR i przejazd przy północnym przejsciu . Inwestor nie chciał, co gorsza zbudowanie DDR w przyszłości może być problemem. kontynuacja pod zdjęciami.
DDR kończy się wjazdem na stojaki rowerowe. (lewy odlny róg). Pierownie drzewa miały być pomiedzy stanowiskami postojowymi. Ale przenisiono poza z dodatkowymi zielńcami. W efekcie chodnik ma 5, 4, a nawet tylko 3,5m. Nie da się już tu zrobić oddzielnego DDRa i chodnika. Jedyne można po miejscach parkingowych. Tylko czy nie lepiej było zrobić dobrze od razu lub zabezpieczyć rezerwę? Np poprzez budowę miejsc równoległych.
ZDM podaje że nie zrobił tego ddr bo przeszkadza wejście do podziemia. Zabranie jednego pasa oznacza ze będzie szerokość 7m. Sporo i by od biedy się zmieściło ale po posadzeniu drzew nawet ta przestrzeń będzie za mała.
Na wysokości DC zieleńce powodują że chodnik będzie miał 4m . To znów za mało żeby zrobić DDR. Znów będą mówić że się robi ddr po trawnikach.