Zielone Mazowsze na Forum Transportu Publicznego
31 stycznia odbyło się ciekawe Forum Transportu Publicznego zorganizowane przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu. Wśród patronów honorowych znalazło się Zielone Mazowsze.
Na konferencji wystąpił nasz prezes dr Maciej Sulmicki z prezentacją na temat wpływu technologii detekcji pieszych na warunki ruchu i bezpieczeństwo. Przypomniał w niej wady ręcznego wzbudzania zielonego światła dla pieszych, na które zwracamy uwagę od lat [zobacz >>>].
Ta dyskryminująca pieszych technologia wymusza nakładanie drogi i marnowanie czasu na oczekiwanie. Na nieracjonalne szykany piesi reagują najczęściej nieprzepisowymi zachowaniami, co wbrew zapewnieniom drogowych decydentów pogarsza bezpieczeństwo.
W prezentacji znalazła się też propozycja eksperymentu myślowego. A gdyby tak kierowca przed skrzyżowaniem zamiast jechać na wprost środkowym pasem musiał w celu uzyskania zielonego światła wywołać je najeżdżając samochodem na obszary zaznaczone na żółto? Absurd? A przecież do takiego dokładnie zachowania zmusza się pieszych w wielu miejscach.
Przywiązanie polskich drogowców do przycisków jest tym bardziej niezrozumiałe przy technologicznej dostępności różnych metod automatycznej detekcji pieszych [zobacz >>>].
Organizatorom konferencji trzeba pogratulować otwartości na głos strony społecznej. Oprócz Zielonego Mazowsza wzięły w niej czynny udział również inne organizacje. Michał Beim z Instytutu Sobieskiego mówił o alternatywnych formach wykorzystania samochodu jako uzupełnienia transportu publicznego. Stanisław Biega z Centrum Zrównoważonego Transportu o poprawie konkurencyjności transportu publicznego poprzez inteligentne planowanie, wdrożenia i inwestycje. Wojciech Makowski z INSPRO przedstawił zasady audytu polityki rowerowej BYPAD.
Prezentacje z konferencji
Polecamy prezentacje z konferencji, które można pobrać pod adresem
pirbinstytut.pl/index.php/archiwum?id=142
Oficjalna strona konferencji
pirbinstytut.pl/index.php/forum-transportu-publicznego-31-01-2018
Zobacz też
Więcej informacji na temat mankamentów detekcji ręcznej można znaleźć w skardze do Rzecznika Praw Obywatelskich [zobacz >>>] oraz serii pism na temat konkretnych problemów na poszczególnych skrzyżowaniach: [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>] [zobacz >>>].