Na Euro szybciej nie pojedziemy
Sztandarowa inwestycja polskich kolei: modernizacja linii Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna. Ma być na pewno ukończona na Euro 2012. Jeden z dwóch kontraktów znajdujących się obecnie w fazie wykonawstwa: modernizacja stacji Gdynia Główna. Jakie siły rzuciło PKP na tę inwestycję?
Odpowiedź znajdujemy w rozmowie Pawła Rydzyńskiego (Rynek Kolejowy) z Dariuszem Taraszkiewiczem, dyrektorem rejonu północnego firmy Budimex-Dromex:
P.R.: Ilu ludzi bierze udział w projekcie?
D.T.: Od początku sierpnia każdego dnia, w zależności od potrzeb, od 10 do 30. W tej chwili ok. 20. Są to zarówno robotnicy miejscowi, jak i ściągnięci z innych rejonów Polski.
Cóż za wielki wysiłek! Aż 20 osób, a czasami nawet 30. Ściągniętych z całego kraju. Przez chlubę krajowego budownictwa, giełdową spółkę Budimex – Dromex. Na priorytetową inwestycję PKP. Dla porównania na budowie autostrady A1 na odcinku Gdańsk – Nowe Marzy (wykonawca: GTC) pracuje ok. 3000 ludzi.
Nic dziwnego, że modernizacja jednej stacji zajmie dwa i pół roku. Tylko, że już dziś możemy sobie powiedzieć otwarcie, iż nie ma żadnej szansy na zmodernizowanie całej linii do 2012 roku, nie mówiąc o wielu innych liniach, na których nawet jeszcze nie rozpoczęto prac projektowych.