Rowerem pod prąd – ale w Belgii
Pocztówka z Belgii
Gandawa, ulica jednokierunkowa otwarta dla rowerzystów w dwie strony. Zdjęcie dedykowane naszym specjalistom od nieskutecznej troski o bezpieczeństwo ruchu, dla których Nowogrodzka czy Żurawia są zbyt wąskie, by dopuścić na nich ruch rowerów „pod prąd” [zobacz >>>]. Na zdjęciu Marek Utkin z stołecznego Biura Dziwnych Kroków Drogownictwa i Komunikacji.
Kontrapasy dla rowerów – kiedy można?
Zgodnie z belgijskimi przepisami, jeśli jezdnia jednokierunkowa ma:
– poniżej 2,6 m – kontrapasy są zakazane (choć, jak widać na załączonym zdjęciu, można dopuścić ruch rowerów pod prąd na zasadach ogólnych);
– od 2,6 m do 3,0 m – kontrapasy są dopuszczalne;
– powyżej 3,0 m – kontrapasy są obowiązkowe (!)
Zobacz także
Szersza relacja z konferencji Velocity 2009 w Belgii: