Uwagi do projektu ścieżki nad Kanałem Gocławskim
Uwagi do projektu drogi dla rowerów nad Kanałem Gocławskim w dzielnicy Praga Południe
Ad.8. Założenia projektowe
Pkt 4. zalecany promień łuku na drogach dla rowerów oraz na ciągach
pieszo-rowerowych powinien wynosić 20 m
Dodać pkt 9. Na drodze dla rowerów prędkość projektowa powinna wynosić
30 km/h.
Ad.10. Nawierzchnia dróg rowerowych
Podstawową nawierzchnią jest 3 cm masy mineralno – asfaltowej,
rozściełanej maszynowo, na 10 cm podbudowie z kruszywa wzmocnionego
cementem.
Punkt A (wg AZ-PLAN)
Przebudowa przejścia podziemnego pod Trasą Łazienkowską
Drogę dla rowerów biegnącą pod Trasą Łazienkowską poprowadzić po
południowej stronie Kanałku Gocławskiego
Wzdłuż kanałku wykonać pochylnię w kierunku zachodnim
Wzdłuż Trasy Łazienkowskiej wykonać pochylnię po obydwu stronach
Odcinek B – C – D – E
Wyremontować istniejący chodnik poszerzając go do 4 m przekształcając go
w ciąg pieszo-rowerowy
Nie budować drogi dla rowerów po południowej stronie jeziorka
Po północnej stronie jeziorka i kanału wybudować ciąg
pieszo-rowerowy o szerokości 4 m
Punkt E
Przez ulicę przejazd dla rowerów poprowadzić grzbietem szerokich
progów spowalniających ruch samochodowy
Odcinek E – G
Zrezygnować z budowy drogi dla rowerów.
Wyznaczyć drogę dla rowerów na chodniku wzdłuż ulicy Abrahama
Odcinek H – J
Drogę dla rowerów poprowadzić od ul. Abrahama do pkt J
Punkt J
Zbudować pochylnię na zachodnią część chodnika ul Fieldorfa
Punkt K
Po stronie wschodniej ulicy Fieldorfa zbudować pochylnię z
możliwością wjazdu na wschodnią część chodnika ul Fieldorfa oraz na
ciąg pieszo-rowerowy biegnący pod ulicą Fieldorfa
Odcinek L – Ł – M – N
Zrezygnować z budowy drogi dla rowerów
Istniejący chodnik poszerzyć do 4 m przekształcając go w ciąg
pieszo-rowerowy
Odcinek N – O
Wyprofilować łuki
Przez ulicę przejazd dla rowerów poprowadzić grzbietem szerokich progów
spowalniających ruch samochodowy
Istniejący chodnik poszerzyć do 4 m przekształcając go w ciąg
pieszo-rowerowy