GDDKiA prosi o przeanalizowanie ścieżki na moście Grota
GDDKiA O/WA-B.13 g/400/284/2006
Do: Biuro Projektowo – Badawcze Dróg i Mostów „Transprojekt – Warszawa” Sp. z o.o.
Dotyczy: projektu budowlanego rozbudowy Trasy Armii Krajowej (Trasy Toruńskiej) na odcinku Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie – m. Marki.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Warszawie przesyła w załączeniu pisma Urzędu m. st. Warszawy Biura Drogownictwa i Komunikacji nr BD-AP/WR/5550-2/2975/06 z dnia 03.08.2006 r. oraz Stowarzyszenia Zielone Mazowsze nr ZM-06-0214-03-AB-WS z dnia 12.07.2006 r. [zobacz >>>], dotyczące spraw prowadzenia wzdłuż Trasy Armii Krajowej komunikacji autobusowej jak również ruchu rowerowego. Prosimy o przeanalizowanie poruszonych problemow pod kątem ewentualnego ich wykorzystania w ramach prac projektowych związanych z rozbudową ww. ciągu komunikacyjnego do parametrów drogi ekspresowej.
Jednocześnie za uzasadnione uważa się zapewnienie możliwości prowadzenia ruchu rowerowego wzdłuż mostu nad rzeką Wisłą oraz wzdłuż obiektu zapewniającego przekroczenie trasą ekspresową terenów PKP pomiędzy ulicami Modlińską a Marywilską. Na pozostalych fragmentach Trasy Torunskiej należy utrzymać istniejące odcinki ścieżek rowerowych bądź zapewnić mozliwość ich realizacji wszędzie tam, gdzie uwarunkowania terenowe gwarantują zlokalizowanie ścieżki w liniach rozgraniczających trasy ekspresowej. Należy
się liczyć z możliwością przerwania ciągłości ścieżki rowerowej wzdłuż rozpatrywanej trasy w przypadku:
– braku miejsca dla ścieżki rowerowej w liniach rozgraniczających Trasy Toruńskiej, przy jednoczesnej konieczności utrzymania dotychczasowych granic pasa drogowego
– możliwości poprowadzenia ruchu rowerowego wzdłuż przyległych jezdni serwisowych bądź sąsiednich ulic lokalnych i dojazdowych.
Zastępca Dyrektora Oddziału Mazowieckiego GDDKiA, mgr inż. Stanisław Dmuchowski