Infrastruktura rowerowa w Holandii
Utrecht, okolice dworca kolejowego. Na miejscu jednego samochodu może zaparkować kilkanaście rowerów – gdyby wszyscy przyjechali samochodami, ten parking zająłby kilka km2.
Utrecht – duży ruch na skrzyżowaniu.
Utrecht – czerwone swiatło.
Utrecht – strzeżony parking w centrum miasta.
Arnhem – rynek.
Arnhem – wyjazd z centrum. Kostka dla samochodów, dla rowerów asfalt, w głębi widać ulicę dostępną tylko dla rowerów.
Skrzyżowanie dróg rowerowych w Rheden.
De Steeg – w miasteczku rowery poruszaja się pasami wyznaczonymi na jezdni, poza miastem – wydzielonymi drogami rowerowymi. Na zdjeciu stadium przejsciowe przy wjeździe do miasta.
De Steeg – śluza dla rowerów umożliwia wyprzedzenie samochodów oczekujących na zmiane świateł i start z „pole position”. Gdy jest pusto, dla samochodu zielone światło zapala się dopiero gdy zbliży się do skrzyżowania, co zmusza go do zmniejszenia prędkości.
Stompwijk (pomiedzy Zoetermeer a Leiden) – pasy dla rowerów można wydzielić nawet na wąskich uliczkach.
Zoetermeer – kryta ścieżka rowerowa.
Nieuwveen – przyjazne dla rowerzystów uspokojenie ruchu przy wjeździe w obszar zabudowany.
Alphen aan de Rijn – nad rzeką zamiast smrodostrady można zrobić ścieżkę rowerową.
Leniwe bicykle jeżdżą windą.