Uwagi do projektów ścieżek przy al. AK, na Pradze i w Wesołej
Warszawa, 14.03.2007 r.
Notatki ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy (patrz też mniej formalna relacja [zobacz >>>]):
Trasa Armii Krajowej
w sprawie zamiennego projektu ścieżki rowerowej wzdłuż Trasy AK, odc. Słowiańska – Ogólna (wg projektu firmy AZET Sp.z o.o. nr AZ/RR/12/07).
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Stanisław Plewako, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego
2. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji – Wydział Inżyniera Ruchu
3. Krzysztof Opasiński, AZET
4. Aleksander Buczyński, Zielone Mazowsze
5. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
Na spotkaniu ustalono:
1. Nie należy wykonywać ścieżki rowerowej przy ul. Ogólnej z uwagi na planowaną nową łącznice z ul. Słowackiego na Trasę AK – ścieżkę wykonać zgodnie z opinią Inżyniera Ruchu 1068/06 z dn. 29.09.2006 r.
2. Z uwagi na powyższe firma AZET proponuje zorganizowanie spotkania uzgadniającego z udziałem przedstawicieli Zarządu Dróg Miejskich oraz Zarządu Dzielnicy Bielany (w związku z pismem WIR-7040/JŻ/273/07 z dn. 13.02.2007 r.)
Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 4 egz.
Al. Solidarności – Radzymińska
w sprawie projektu ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Solidarności – Radzymińskiej, odc. Sierakowskiego – Kraśnicka (wg projektu firmy Komprojekt s.c. – złożonego przez ZDM nr DIPI/P/112/07).
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Stanisław Plewako, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Rozwoju Transportu Rowerowego
2. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji – Wydział Inżyniera Ruchu
3. Łukasz Mrugalski, Komprojekt s.c.
4. Aleksander Buczyński, Zielone Mazowsze
5. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
Na spotkaniu ustalono:
1. Na skrzyżowaniu z ul. Jagiellońską wyspę dzielącą na wlocie ul. Jagiellońskiego dostosować do istniejących relacji na skrzyżowaniu,
2. Na skrzyżowaniu z ul. Targową rozważyć rozdzielenie ścieżki rowerowej na dwa odcinki jednokierunkowe w rejonie istniejących kiosków przy Cerkwi,
3. Wg Inżyniera Ruchu na wschodnim narożniku ww. skrzyżowania przy przejściach dla pieszych powinien być wykonany odcinek pieszo-rowerowy z uwagi na b. małą szerokość pomiędzy jezdnią al. Solidarności a budynkiem oraz b. duże natężenie ruchu pieszych przy ścieżce (lub przenieść ścieżkę rowerową na ciąg ul. Wileńska – Cyryla i Metodego),
4. Odsunąć ścieżkę rowerową od istniejących wyjazdów dla pojazdów i wyjść dla pieszych,
5. Na skrzyżowaniu z ul. Szwedzką – rozwiązanie wg wariantu bez wyspy trójkątnej na wlocie wschodnim Al. Solidarności z poszerzeniem pasa do skrętu w prawo w ul. Szwedzką do min. 3,50 m na odc. min. 60,0 m (należy sprawdzić przejezdność skrętu w prawo przez pojazdy ciężarowe),
6. Zielone Mazowsze opiniuje pozytywnie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2,5 m pod wiaduktem kolejowym w rejonie ul. Naczelnikowskiej,
7. Na skrzyżowaniu z ul. Piotra Skargi – rozważyć przeprowadzenie ścieżki i chodnika po progu zwalniającym,
8. Wymusić spowolnienie ruchu na zjeździe z ul. Radzymińskiej za przystankiem autobusowym w rejonie ul. Trockiej oraz wprowadzić strefę 30 km/godz. na jezdniach lokalnych wzdłuż ul. Radzymińskiej,
9. Wprowadzić ścieżkę w ul. Karkonoszy (rej. skrzyż. z ul. Kraśnicką),
10. Wygrodzić ścieżkę rowerową poprowadzoną bezpośrednio przy jezdni.
Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 4 egz.
Jagiellońska
w sprawie zaopiniowania przebiegu ścieżki rowerowej w ul. Jagiellońskiej na odc. Al. Solidarności – pętla tramwajowa na Żeraniu (wg projektu firmy Komprojekt s.c.)
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Marek Wierczyński, BDiK – Inżynier Ruchu
2. Łukasz Mrugalski, Komprojekt s.c.
3. Aleksander Buczyński, Zielone Mazowsze
4. Stanisław Plewako, Pełnomocnik Prezydenta
5. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
Na spotkaniu ustalono:
Rys. nr 1.
a) ścieżkę rowerową należy projektować od jezdni dojazdowej do ZOMIS, jednocześnie dopłytowując istniejący chodnik do pełnej szerokości przejścia dla pieszych.
b) narożnik w rejonie wjazdu do parkingu strzeżonego FSO należy wygrodzić słupkami w celu ograniczenia nielegalnego parkowania.
Rys. nr 2 – należy zlikwidować proj. przejazd rowerowy przez ul. Jagiellońską w rejonie szkoły.
Rys. nr 3 – w rejonie stacji paliw Orlen (ul. Kotsisa) należy projektować chodnik, aby umożliwić wyznaczenie oznakowaniem poziomym przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego zawężając geometrycznie wjazd na stację paliw. Należy uwzględnić jednak możliwość dojazdu do stacji pojazdów ciężarowych.
Rys. nr 4 – bez uwag.
Rys. nr 5 – przejazd rowerów należy przewidzieć poprzez istniejącą jezdnię lokalną. Przejazd rowerowy w rejonie ul. Golędzinowskiej wg rys. 5a.
Rys. nr 5a – należy projektować wydzieloną ścieżkę rowerową na całym odcinku. Jezdnię ul. Jagiellońskiej pod wiaduktem PKP należy zawęzić do 4,5 m w celu poszerzenia istn. chodnika i tym samym projektowania wydzielonej ścieżki rowerowej.
Rys. nr 6 – przejazd rowerowy należy dostosować do proj. wydłużonych peronów tramwajowych w rejonie Ronda Starzyńskiego.
Rys. nr 7 [ścieżka tylko po stronie zachodniej, przy pętli tramwajowej Ratuszowa ZOO – przyp. red] – negatywnie
Rys. nr 7a [połączenie z ul. Brechta, komplet przejazdów na skrzyżowaniu z Ratuszową, dalej po stronie wschodniej – przyp. red] – bez uwag
I Praskiego Pułku, Niemcewicza, Kanał Wawerski
w sprawie: ścieżki rowerowe – Wesoła
W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:
1. Paweł Kucharczyk, Complot – projektant
2. Augustyn Dobiecki, projektant
3. Jerzy Gembacki, BDiK – IR
4. Aleksander Buczyński, Zielone Mazowsze
5. Rafał Muszczynko, Zielone Mazowsze
6. Stanisław Plewako, Pełnomocnik Prezydenta m.st. W-wy
Na spotkaniu ustalono:
1. Ścieżka ul. 1 Praskiego Pułku
– na załomach scieżki wprowadzić wyokrąglenia
– w ul. Niemcewicza odsunięcie wiaty przystankowej od ścieżki pos. 26
2. Ścieżka Kanał Wawerski
– wygrodzenia od strony skarpy Kanału przy przewężeniach ścieżki
– zrezygnować ze ścieżki w ul. Zdrojowej, wprowadzić elementy uspokojenia ruchu