Uwagi do projektu przebudowy ul. Karczunkowskiej
Uwagi do projektu modernizacji Karczunkowskiej na odcinku Puławska – granica miasta.
Uwagi ogólne
1. Wnosimy o niezmienianie wysokości ciągu pieszo-rowerowego na wjazdach na posesję.
Zdecydowanie poprawi to komfort podróży, jak również wpłynie pozytywnie na
bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, zmuszając kierowców do zwalniania przed
wjechaniem na Karczunkowską lub zjechaniem z niej. Przy znacznej liczbie wjazdów na
posesje, obniżanie poziomu ciągu pieszo-rowerowego na każdym z nich uczyniłoby go
nienadającym się do użytku.
2. Wnosimy o poprowadzenie przejsć dla pieszych i przejazdów dla rowerów przez ulice
poprzeczne na wzniesieniach. Jako że są to ulice o niewielkim natężeniu ruchu, nie wpłynie to
negatywnie na jego płynność, a poprawi bezpieczeństwo i komfort słabszych uczestników
ruchu.
Uwagi szczegółowe
1. Opiniujemy negatywnie pomysł stawiania barierek labiryntowych przed przejściami przez
tory i przekwalifikowanie ciągu pieszo-rowerowego na tym odcinku na chodnik. Ciąg pieszorowerowy
powinien zachować ciągłość i być obsługiwany przez sygnalizację samoczynną
(szlabany) lub przed torami podzielony na wydzieloną dwukierunkową drogę rowerową w
jezdni obsługiwaną przez szlaban dla samochodów i chodnik zaopatrzony w barierki
labiryntowe.
2. Wnosimy o fizyczne oddzielenie od chodnika miejsc parkingowych po południowej stronie
ulicy, przy skrzyżowaniu z ulicy Trombity, by zapobiec parkowaniu ukośnemu i
prostopadłemu na chodniku. Wnosimy też o umieszczenie miejsc parkingowych na poziomie
jezdni, nie ciągu pieszo-rowerowego.
3. Ta sama uwaga odnosi się do parkingu po północnej stronie ulicy, naprzeciwko ulicy Pozytywki. Co prawda jest tam przewidziane miejsce na parkowanie inne niż równoległe,
jednak doświadczenie pokazuje, iż również w takich wypadkach kierowcy często wjeżdżają na chodnik.
4. Wobec kwitnącego obecnie nielegalnego parkowania na zbiegu ulic Trombity i Karczunkowskiej, wnosimy o fizyczne wydzielenie (np. słupkami) przejścia dla pieszych przez ulicę Trombity oraz chodnika wzdłuż północnej strony Karczunkowskiej po obu stronach skrzyżowania do pierwszych wjazdów na posesje.
5. Wnosimy o rozdzielenie ciągu pieszo-rowerowego na wschód od pętli autobusowej, tak by ścieżka rowerowa biegła za przystankiem. Pozwoli to uniknąć konfliktów pomiędzy rowerzystami a oczekującymi na autobus pasażerami.
6. Ta sama uwaga odnosi się do kolejnego przystanku po południowej stronie ulicy.
7. Opiniujemy negatywnie budowę zatoki autobusowej dla pierwszego przystanku po zjeździe z ulicy Puławskiej. Jako że z każdego kierunku (północy, południa i wschodu) w ulicę Karczunkowską skierowany jest jeden pas ruchu, dodatkowy pas od środka ulicy powinien w pełni wystarczyć do omijania autobusu zatrzymanego na przystanku. Rezygnacja z zatoki ułatwi autobusowi ponowne włączanie się do ruchu, tym samym skracając czas podróży.
8. Wobec znikomego ruchu na ulicy Karmazynowej oraz bardzo łagodnych łuków na wjeździe i wyjeździe z ulicy Puławskiej, wnioskujemy o poprowadzenie przejscia dla pieszych i przejazdu dla rowerów przez Karmazynową na wzniesieniach. Nie wpłynie to negatywnie na płynność ruchu, a zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo i komfort słabszych uczestników ruchu.