Ścieżka przy Karmelickiej bardziej przejezdna
Z cyklu ku pokrzepieniu serc
: przedstawiamy korespondencję w sprawie nielegalnego parkowania na ul. Karmelickiej i Lewartowskiego, utrudniającego korzystanie z wytyczonej tam ścieżki rowerowej, oraz jej zmaterializowane po 11 miesiącach rezultaty.
Od: Paweł Duńczewski.
Do: ZTP Zarząd Terenów Publicznych Warszawa.
2010.03.29: Przejazd rowerowy przez ul. Lewartowskiego
Zwracam się z prośbą o wyznaczenie z użyciem prefabrykowanych elementów 10-metrowego obszaru wyłączonego z ruchu przy krawędziach jezdni, w pobliżu przejścia i przejazdu rowerowego przez ul. Lewartowskiego (przy Karmelickiej), po obu stronach ul. Lewartowskiego.
W załączniku zdjęcie obrazujące problem.
Obecnie nagminnie samochody są pozostawiane tuż przy samym przejeździe rowerowym (lub wręcz na nim), co ogranicza widoczność rowerzysta-kierowca oraz pieszy-kierowca, i powoduje niebezpieczne sytuacje. Sam w kilku uczestniczyłem. Takie parkowanie jest również sprzeczne z przepisami, które określają dopuszczalną odległość od przejścia i przejazdu rowerowego, w jakiej wolno parkować (art. 49 Ustawy Prawo o ruchu drogowym).
Dodatkowo, ustawiony obecnie tuż przy samym przejeździe rowerowym znak „B-36” wraz z tabliczką informującą, że zakaz nie dotyczy samochodów osobowych, wręcz prowokuje do parkowania osobówek tuż pod znakiem… Proszę o zmianę położenia tego znaku.
Trudno oczekiwać, by wystarczające było samo oznakowanie P-21 obszar wyłączony z ruchu
wymalowane na jezdni. Jako przykład rozwiązania jakie uważam za właściwe, podam artykuł z Życia Warszawy, pod następującym adresem:
blog.zw.com.pl/blok/2010/02/11/wysepke-trzeba-przykrecic-do-jezdni/
2010.07.14: Eskalacja żądań
Ponownie przejazd rowerowy
W odpowiedzi na pismo ZTP-V-7044/89/4019/2010 ponownie zwracam się z prośbą o pilną instalację na jezdni zabezpieczeń uniemożliwiających parkowanie z naruszeniem Art. 49 ust. 1 pkt 2) PoRD (tj. w odległości mniejszej niż 10 m. od przejazdu rowerowego), przy przejeździe rowerowym przez ul. Lewartowskiego.
W pismie z dn. 22/04/2010 (w załączeniu) ZTP poinformował mnie, że wkrótce projekt organizacji ruchu związany z rozszerzeniem SPPN ureguluje kwestie parkowania.
Jednak z wypowiedzi prasowej wicedyrektora ZDM Macieja Michniewicza (Większa strefa płatnego parkowania? Radni nie są zgodni
– Gazeta Stołeczna, 2010.06.17) wynika, że to nastąpi najwcześniej za 18 (osiemnaście!) miesięcy. W tym czasie z pewnością dojdzie w tym miejscu do wielu groźnych sytuacji, może również wypadków.
Na przejeździe rowerowym przez skrzyżowanie Lewartowskiego – Karmelicka często rowerzysta i kierowca nadjeżdżającego pojazdu nie widzą się, ponieważ tuż przy przejeździe, na jezdni, parkują samochody i ograniczają widoczność (patrz: załaczone fotografie). Taka sytuacja
powoduje zagrożenie bezpieczeństwa ruchu. Rowerzysta musi koncentrować się na wypatrywaniu jadących pojazdów zza tych zaparkowanych.
Ponadto, bezpośrednio za przejazdem ustawiono znak B-36 z tabliczką nie dotyczy sam. osobowych
. Może ona sugerować (błędnie), że samochodom osobowym wolno parkować bezpośrednio za znakiem. Po fizycznym ograniczeniu parkowania znak powinien zostać odsunięty w
odpowiednie miejsce.
Przykładowe realizacje skutecznych ograniczeń parkowania w bliskości przejść dla pieszych:
– ul. Dobra (w pobliżu ul. 3 Maja) – bardzo estetyczne;
– ul. Górnośląska (między Koźmińską a Czerniakowską) – bezkompromisowe.
Wyeliminować MaxMedicum
Zwracam się z prośbą o wyeliminowanie wjazdu i parkowania samochodów na drodze dla rowerów przy ul. Karmelickiej, m.in. na odcinku w okolicy numeru 26, przez ustawienie słupków w miejscach którymi obecnie wjeżdżają samochody.
Oprócz oczywistego naruszania przepisów ruchu drogowego i utrudniania jazdy rowerzystom, wjazd samochodów na drogę dla rowerów (dalej: DDR) powoduje znaczącą degradację delikatnej nawierzchni z kostki betonowej.
Na w/w odcinku nawierzchnia DDR jest poważnie uszkodzona – liczne wgłębienia i uskoki. Zawdzięczamy to zwłaszcza parkującym tam ciężkim samochodom dostawczym. Celuje w tym procederze m.in. firma pn. „MaxMedicum”, która zapewne nie zechce partycypować w kosztach naprawy nawierzchni (a może zechce?)
Znakomity przykład skutecznego ograniczenia parkowania na wyremontowanej drodze dla rowerów przy ul. Podleśnej:
a także znacznie bliżej, przy ul. Zamenhofa [zobacz >>>].
2011.02.20: Podziękowania
Przejazd przez Lewartowskiego
W nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji, uprzejmie dziękuję za ponowne rozpatrzenie mojego wniosku i uwzględnienie sugestii w nim zawartych. Z pewnością dzięki poprawie widoczności między kierowcą a rowerzystą, ryzyko kolizji zostało zredukowane.
Wygrodzenie ścieżki
W nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji, uprzejmie dziękuję za uwzględnienie moich sugestii i ograniczenie wjazdu na fragmenty drogi dla rowerów (wzdłuż ul. Karmelickiej) przy pomocy słupków.
Rezultaty
Skrzyżowanie Karmelicka / Lewartowskiego – powierzchnie skutecznie wyłączone z ruchu.
Skrzyżowanie Karmelicka / Lewartowskiego – powierzchnie skutecznie wyłączone z ruchu.
Skrzyżowanie Karmelicka / Lewartowskiego – powierzchnie skutecznie wyłączone z ruchu.
Nowe wygrodzenia na skrzyżowaniu Karmelicka / Miła.