Remont 10 obiektów inżynieryjnych
20 marca 2006 r. w Warszawie w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. został podpisany kolejny kontrakt związany z zadaniem ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce
. W ramach umowy wykonana zostanie naprawa 10 obiektów inżynieryjnych (np. wymiana elementów konstrukcji, wzmocnienie przęseł mostu na Noteci) oraz prace torowe na liniach kolejowych Warszawa – Poznań – Kunowice (E-20), Rzepin – Szczecin (linia nadodrzańska) i Poznań – Bydgoszcz. Termin zakończenia prac – II kwartał 2007 r.
Wykonawcą prac o łącznej wartości 1.644.396 euro, w tym ze środków Unii Europejskiej 1.233.297 euro (75%) oraz z budżetu państwa 411.099 euro (25%), będzie konsorcjum składające się z Zakładu Napraw Infrastruktury w Stargardzie Szczecińskim Sp. z o.o. oraz Zakładu Napraw Infrastruktury w Warszawie Sp. z o.o. Umowę podpisali: w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. członkowie Zarządu: Teresa Zwiernik i Józef Jeżewicz, a w imieniu wykonawcy prezes Zarządu ZNI Stargard Szczeciński Dariusz Zetkowski i członek Zarządu Włodzimierz Krysiński.
W ramach programu ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce
(tzw. Program likwidacji wąskich gardeł
) przewiduje się m.in. wymianę ponad 300 km nawierzchni kolejowej, szyn i rozjazdów, naprawę i przebudowę podtorza i obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej oraz zamontowanie urządzeń samoczynnej sygnalizacji na przejazdach kolejowo – drogowych.
W okresie od czerwca 2004 r. podpisano następujące kontrakty:
– z konsorcjum Mott McDonald Ltd na nadzór i zarządzanie kontraktem,
– z konsorcjum Jacobs GIBB Polska na przygotowanie dokumentacji technicznej i przetargowej dla wszystkich kontraktów,
– z firmą PORR Technobau und Umwelt AG (Austria) na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych ze wzmocnieniem dwóch przęseł estakady przylegających do wiaduktu na szlaku Wrocław Główny – Wrocław Grabiszyn,
– z konsorcjum PRK S.A. w Krakowie na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z przebudową obiektów inżynieryjnych na linii Kraków – Medyka oraz zabezpieczenie osuwisk na liniach Warszawa – Kraków i Kraków – Medyka,
– z firmą SKANSKA S.A. na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z przebudową obiektów inżynieryjnych na liniach Warszawa – Katowice i Chorzów – Tczew (magistrala węglowa
) oraz zabezpieczeniem osuwisk na linii Katowice – Zwardoń,
– z firmą Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Spółka z o.o. na zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z zainstalowaniem samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na 17 przejazdach kolejowo-drogowych.
– z firmą Schweerbau GmbH&Co.KG na wymianę 23 km nawierzchni kolejowej na odcinku Tunel – Kraków i wymianę rozjazdów na stacji Łańcut.
Całkowita wartość wszystkich prac zaplanowanych w ramach programu ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce
wynosi 135 420 tys. euro, w tym koszty kwalifikowane 111 milionów euro. Wszystkie prace zostaną wykonane najpóźniej w terminie do końca 2008 r.