Ul. Warszawska, Turowska
Docelowym rozwiązaniem powinna być wydzielona droga rowerowa wzdłuż linii kolejowej na całej jej długości w granicach miasta, co stworzyłoby wysokiej jakości trasę główną minimalizującą kolizje z wjazdami i ulicami poprzecznymi oraz dogodne połączenie z Wołominem i Zielonką (i dalej przez Ząbki do Warszawy).
Warszawska
Pożądanym rozwiązaniem byłaby budowa drogi rowerowej w pasie zieleni pomiędzy ul. Warszawską a torami kolejowymi.
Ze względu jednak na problemy formalne związane z budową na terenach kolejowych, można także rozważyć wytyczenie drogi rowerowej po południowej stronie jezdni. Taka droga rowerowa byłaby niższej jakości, ale poza pasem terenu kolejowego. Jej budowa:
1. Wymagałaby zamiany sposobu parkowania po południowej stronie jezdni na odcinku Ręczajska – Leśna z prostopadłego na równoległy;
2. Musi zostać odrębnie uzgodniona z Gminą Wołomin, tak by objąć inwestycją cały odcinek przynajmniej do ul. Przejazd w Wołominie;
3. Powinna wiązać się z remontem chodnika, tak by wybudować drogę rowerową w przybliżeniu w miejscu obecnego chodnika, a chodnik przełożyć dalej od jezdni;
4. Powinna zachowywać ciągłość nawierzchni i poziomu niwelety drogi rowerowej na zjazdach bramowych, aby zminimalizować zagrożenie i niedogodności związane z licznymi po tej stronie zjazdami.
Możliwe jest ponadto wykonanie łącznika wzdłuż cieku wodnego (przez teren oznaczony w planie miejscowym jako ZP-1) do ul. Nałkowskiego i opcjonalnie dalej przez teren muzeum Nałkowskich (gmina Wołomin) do ul. Nadarzyńskiej.
Na zachód od ul. Ręczajskiej budowa ulicy powinna się wiązać z budową wydzielonej drogi rowerowej po północnej stronie jezdni, przy torach kolejowych.
Turowska
W przypadku trudności z realizacją trasy rowerowej wzdłuż torów kolejowych, ulica Turowska może funkcjonować jako jej substytut, przynajmniej na odcinku Napoleona — Ossowska. Dlatego budowa ulicy powinna zostać zaprojektowana w standardzie ruchu uspokojonego.