Konferencja końcowa projektu LINK
W ramach kontynuacji podsumowań roku 2010 prezentujemy krótką relację z konferencji końcowej projektu LINK [zobacz >>>] – Europejskiego Forum Pasażerskich Podróży Intermodalnych.
LINK oficjalnie zakończony
Konferencja końcowa LINK Forum miała miejsce w budynku Komitetu Regionów Unii Europejskiej 30 marca 2010 r.
Na konferencji zaprezentowane zostały wszystkie wypracowane w toku projektu rekomendacje, które następnie przekazano Komisji Europejskiej – Dyrekcji ds. Transportu (DG MOVE). Ostatnim akcentem projektu bylo wręczenie nagrodu projektu LINK dla programu EU-SPIRIT, którego celem była integracja informacji o możliwościach podróży transportem publicznym w skali międzynarodowej, pomiedzy takim krajami jak Niemcy, Dania, Szwecja, Francja, Polska. W projekcie brał także udział warszawski Zarząd Transportu Miejskiego.
Prezentacje z konferencji dostępne są na stronie:
www.fgm.at/linkforum/download.phtml?ID1=1006&folder_id=1352
Co dalej?
Projekt LINK przeszedł do historii, ale nie został zapomniany. Partnerzy projektu byli obecni m.in. na konferencji Transport Research Arena (TRA) 7-10 czerwca 2010 r. w Brukseli. Siim Kallas, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej ds. transportu posłużył się wynikami projektu LINK w swoim przemówieniu na Miedzynarodowych Targach Transportowych w Lipsku w maju 2010 roku. Od 2014 roku ma funkcjonować fundusz Vasco da Gama, służacy dofinansowaniu inwestycji w węzły przesiadkowe, co było jedną z głównych rekomendacji Forum LINK.
Jeszcze kilka migawek z Brukseli
Śluzy rowerowe wyznaczane są nawet na ulicach o trzech pasach ruchu w jednym kierunku: [zobacz >>>]
Na przejściu dla pieszych przez trzy pasy jezdni obowiązuje sygnalizacja swietlna, ale na kontynuacji tego przejścia przez torowisko tramwajowe już nie.
To samo miejsce, ale w innym ujęciu. Widać, że jest to przystanek przy skrzyżowaniu posiadający dojście z obydwu krańców [zobacz >>>], a jego długość to kilkadziesiąt metrów (w Polsce jest to odległość na której inżynierowie nie potrafią zsynchronizować sygnalizacji świetlnej).
Ulica węższa od Świętokrzyskiej, na której mieści się: chodnik, pas ruchu dla rowerów, pas dla autobusów (na wczesniejszym odcinku wspólny pas autobusowo-rowerowy) i pas dla samochodów, a w drugą stronę: pas ruchu ogólnego oraz pas postojowy. Można? Można.
Wspólne i w pełni zadaszone przystanki tramwajowo-autobusowe w jednym z węzłów.
Brukselskim policjantom z drogówki nie jest obca jazda na służbowych rowerach. Tu na jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w mieście.
Wąska uliczka, a jednak z ruchem rowerów pod prąd. Jak zwykle. [zobacz >>>]
Pętla autobusowa przy Bruxelles Nord ze wspólnym wyświetlaczem dla wszystkich linii autobusowych. Tak jak w Malmö [zobacz >>>] autobusy zatrzymują się wokół jednej wyspy centralnej umożliwiając przesiadki drzwi w drzwi.