Konsultacje tramwajowe
Tramwaje Warszawskie zamierzają ubiegać się o wsparcie finansowe Unii Europejskiej w dwóch projektach: modernizacji trasy w alejach Jerozolimskich na odcinku pętla Banacha – pętla Gocławek oraz budowa połączenia pętli Nowe Bemowo z trasą w ulicy Broniewskiego.
Projekt „Modernizacja trasy tramwajowej w Al. Jerozolimskich odcinek: Pętla Banacha – Pętla Gocławek” został już przekazany do weryfikacji przez Ministerstwo Gospodarki i Pracy, gdzie znajduje się on w trakcie oceny merytorycznej dokonywanej przez specjalistów z MGiP.
Trasa tramwajowa w ciągu ulic Grójecka – al. Jerozolimskie – Most Poniatowskiego – Waszyngtona – Grochowska ma mieć nowe przystanki, lepsze tory i nowe tramwaje. Poza ulepszeniem stanu torowisk poprzez ich wyciszanie oraz umożliwianie szybszego ruchu tramwajów, projekt modernizacji trasy w alejach Jerozolimskich obejmuje m.in. wprowadzenie systemu informacji dla pasażerów w pojeździe i na przystanku (rozkłady jazdy, informacja o awariach, odwołanych kursach, itp.)
oraz modernizację wiat przystankowych. Można też zobaczyć w jaki sposób Tramwaje planują ograniczyć wpływ inwestycji na szatę roślinną.
Ponadto w ramy projektu wchodzi wymiana taboru na niskopodłogowy. Ciekawe czy będzie on również klimatyzowany…
Co prawda stwierdzenie, że komunikacja tramwajowa w mieście stanowi najbardziej przyjazny środowisku naturalnemu środek transportu
wydaje się być kwestią dyskusyjną, choćby gdy porówna się nią z transportem rowerowym, nie ulega jednak wątpliwości, że zelektryfikowana komunikacja szynowa jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla miasta. Może warto zatem zobaczyć jak ma się ona rozwijać w najbliższym czasie (trasa Bemowo-Młociny ma powstać do czerwca 2006, a aleje Jerozolimskie powinny być odnowione rok później).
Dodatkowe informacje: