Krakowskie Przedmieście: drobiazgi, o które należy zadbać
ZM/08/0436/11/US
Do: Zarząd Dróg Miejskich.
Dotyczy: przejść dla pieszych i studzienek na Krakowskim Przedmieściu.
Studzienki
W chodnikach zmodernizowanego Krakowskiego Przedmieścia, szczególnie przed kościołem św. Anny i na placu wokół kolumny Zygmunta umieszczono wpusty ściekowe (studzienki przykryte kratką) firmy PAM model Viatop, które prawdopodobnie nie są przeznaczone do montażu w chodnikach.
Świadczy o tym fakt montażu identycznych wpustów w jezdni ul. Krakowskie Przedmieście, ponadto oznaczona na nich klasa to D-400 (dostosowanie do ruchu pojazdów normalnego do intensywnego) zamiast B lub C (chodniki z parkowaniem i chodniki).
Kratki te mają duże otwory, w które może wpaść nóżka dziecka, obcas buta, laska lub kula itd. Ponadto, co potwierdzono przez obserwację i wywiad z osobami obecnymi w tym miejscu w niedzielne popołudnie, w otworach tych grzęzną kółka niektórych wózków dziecięcych i inwalidzkich, stanowią ponadto problem dla rowerzystów prowadzącym rowery o wąskich oponach i hulajnogi.
Tym samym wnosimy o wymianę tych kratek na pozbawione tak dużych otworów.
Należy też zwrócić uwagę na niechlujne wykonanie – kratki „Końskie” K20, posiadające otwór pod klucz do ich ryglowania są w tym miejscu zatkane betonem, zaś sam rygiel nie jest zamknięty. Taka kratka może się bujać, ponadto można ją łatwo ukraść.
Zarządca drogi powinien uwzględnić powyższe uwagi i usunąć nieprawidłowości, jak też podjąć działania zmierzające do ich uniknięcia w przyszłości. Kratki wyposażone w rygiel należy skontrolować i zaryglować, pozostałe wymienić na właściwe.
Przejścia dla pieszych
Podczas gdy jak najbardziej wskazane jest umieszczanie płytek z wypustami przed przejściami dla pieszych…
…żółte płytki z wypustkami umieszczono tylko z jednej strony. Po stronie Uniwersytetu nie ma żadnego oznakowania krawędzi chodnika.
Istniejące płytki są położone bez korelacji z szerokością przejścia, wyznaczoną znakami D-6 oraz wystają poza obniżony fragment krawężnika.
Wyglądają ponadto dziwnie, gdyż na całej ulicy zastosowano płytki z różowego kamienia, a tu jaskrawo żółte. Wydaje się, że na Krakowskim Przedmieściu zarządca drogi powinien dokładać sczególnych starań, by było ono w całości wyposażone spójnie i estetycznie.