Bezpieczniej i porządniej na Lubelskiej
Jako że ostatnio podkreślaliśmy nieszczególnie fotogeniczne aspekty działań Zarządu Dróg Miejskich [zobacz >>>] [zobacz >>>], chcielibyśmy dla odmiany przypomnieć o pozytywach. Do takich niewątpliwie należy konsekwentne i skuteczne zmniejszanie skali nielegalnego parkowanie w Warszawie. Jako przykład może posłużyć jeden z rogów skrzyżowania Lubelskiej i Zamoyskiego, gdzie samochody regularnie parkowały bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. W niewiele ponad dwa miesiące od wysłania pisma w tej sprawie wjechanie z jezdni na chodnik w tym miejscu jest już niemożliwe.
Pismo do ZDM – 2 V 2010 r.
W związku z nagminnym w dni powszednie parkowaniem przed przejściem dla pieszych przez ul. Lubelską przy skrzyżowaniu z Zamoyskiego, proszę o ustawienie słupków uniemożliwiających blokowanie widoczności przechodzący-kierowca na długości min. 10 metrów od przejścia.
Sugerowałbym też zastanowienie się nad organizacją parkowania wzdłuż całej ul. Lubelskiej, jako że obecnie odbywa się ono w sposób raczej chaotyczny, z dużą ilością jeżdżenia i postojów na chodniku.
P.S. W ramach uzupełnienia, zwracam uwagę, że szerokość ulicy Lubelskiej bez problemu pozwoli na wydzielenie pasa parkingowego i tym samym zachowanie zbliżonej liczby miejsc parkingowych po wygrodzeniu chodników, co uważam za zdecydowanie wskazane.
Rezultaty – 22 VII 2010 r.
Dzięki słupkom samochody nie będą już zasłaniały pieszych czekających na pasach lub wchodzących na przejście.
Ostatni kierowcy, którzy nielegalnie zaparkowali bezpośrednio przed przejściem jeszcze przed ustawieniem słupków, ewakuują się.