PR/P/MN/33/2009
Warszawa, dnia 25.05.2009r
Do Marcin Jackowski
W odpowiedzi na pismo [zobacz >>>] Metro Warszawskie informuje, że w piśmie PR/P/MN/3/2009 w sformułowaniu „w ich obrębie” wskazujemy na obszar graniczny tj. „tereny w zasięgu, bezpośrednio przylegające do stacji metra”. Powyższe wynika logicznie z kontekstu całego zdania oraz definicji zawartej w Słowniku Poprawnej Polszczyzny PWN z 2006 roku.
Jednocześnie informujemy, że podtrzymujemy nasze dotychczasowe stanowisko w pełni zgodne ze „Strategią rozwoju miasta stołecznego Warszawy do 2020 roku”, przyjętą uchwałą nr LXI 1/1799/2005 Rady m. st. Warszawy z dnia 24 listopada 2005 roku, gdzie stwierdza się wyraźnie: „Parkingi dla rowerów będą
zlokalizowane obok węzłów komunikacyjnych, stacji, przystanków […]” oraz z Zarządzeniem nr 380/2007 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 25 kwietnia 2007 roku w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla komunikacji rowerowej w §2 punkt a, powołując się na Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego przyjętym uchwałą Rady Warszawy nr LXXXI I/2746/2006 stwierdza, że stojaki rowerowe powinny być lokalizowane „przy obiektach użyteczności publicznej’’.
Również w najnowszym projekcie przygotowanym przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji Wydział Transportu Rowerowego i Komunikacji Pieszej tj. „Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015 stwierdza się w rozdziale 4.5.2. Zasady rozwoju systemu „rozwojowi sieci dróg rowerowych towarzyszyć będzie upowszechnianie urządzeń do parkowania, w tym przy wybranych przystankach transportu publicznego„. Zadanie 3 uwzględnia konieczność integracji systemu rowerowego z innymi podsystemami transportowymi miasta i zwraca uwagę na konieczność zapewnienia możliwości bezpiecznego pozostawienia rowerów w węzłach przesiadkowych, a w szczególności w otoczeniu stacji metra.
Traktując omyłkową przez Pana interpretację treści naszego pisma za wyjaśnioną uważamy, że w pełni uzasadniliśmy powyżej nasze stanowisko.
Członek Zarządu
Grzegorz Ledzion
Do wiadomości:
1.Biuro Drogownictwa i Komunikacji, Wydział Transportu Rowerowego i Komunikacji Pieszej
2.Stowarzyszenie Zielone Mazowsze