Metro na Targówek i co dalej?
Ostatnio ze strony Zarządu Transportu Miejskiego pojawiają się sygnały o możliwości korekty dalszego odcinka II linii metra na Pradze. Oddajmy głos Gazecie Stołecznej, która w artykule Metro na Targówek i Wolę, ale bez Bródna i Bemowa?
z 2011.02.04 donosi:
szef miejskiego transportu [Leszek Ruta] zastrzega, że przydałoby się zlecić ponowne przebadanie sensowności dalszego odcinka: czy opłaca się budować stację na willowym Zaciszu i czy warto kończyć tunel u zbiegu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej na Bródnie.
Wspominamy o tym, gdyż są to problemy, na które staraliśmy się zwrócić uwagę miejskich decydentów już w 2007 r. [zobacz >>>] O Zaciszu pisaliśmy wtedy:
…negatywnie oceniamy proponowane w dokumentach miejskich prowadzenie trasy metra przez Zacisze. Ze względu na wąskie przekroje ulic w tym rejonie realizacja linii na tym odcinka będzie możliwa wyłącznie w kosztownej technologii drążonej. Gęstość zaludnienia jednorodzinnej zabudowy osiedla Zacisze nie będzie uzasadniała ponoszenia tak wysokich kosztów. Dlatego też w naszym wariancie przyjęliśmy obsługę Zacisza liniami autobusowymi – małej pojemności i wysokiej częstotliwości zapewniającą dowóz do najbliższych stacji metra.
A w sprawie stacji Rembielińska postulowaliśmy:
Wydłużenie linii do przystanku PKP Warszawa Toruńska (z wprowadzeniem w ślad istniejącego peronu PKP, który zostanie zlikwidowany w ramach modernizacji linii kolejowej). Rozwiązanie to przynosi liczne korzyści. Umożliwia zapewnienie przesiadki na przyszłą linię SKM, umożliwia budowę parkingu P+R idealnie zlokalizowanego w miejscu zapewniającym dojazd trasą Armii Krajowej. Po trzecie w rejonie pomiędzy ul. Marywilską i torami kolejowymi istnieją niezagospodarowane grunty, które można przeznaczyć pod stację postojową dla taboru metra (i ewentualnie także SKM).
Chcesz wiedzieć, co urzędnicy być może dostrzegą za 4 lata – czytaj stronę Zielonego Mazowsza!
A tu można przypomnieć sobie całość naszej propozycji: [zobacz >>>].