Dość bałwanów w Warszawie!
Dość bałwanów w Warszawie!
Hasło lutowej masy krytycznej – największego zimowego przejazdu
rowerowego w Europie Wschodniej – zostało zainspirowane działalnością
stołecznych urzędników w zakresie tworzenia warunków dla ruchu rowerowego.
Najnowszy przykład to planowana modernizacja tzw. estakad bielańskich, gdzie
pomimo wcześniejszych zapowiedzi nie zostanie wyremontowana
przebiegająca pod estakadami 30-letnia ścieżka rowerowa.
Z kolei na przebudowanym obecnie wiadukcie nad torami kolejowymi
w ciągu ulic Płowiecka – Czecha droga dla rowerów nie powstanie, bo –
według dyrektora ZDM ds. Inwestycji Mirosława Kazubka – „ruch rowerowy
przewidziany jest ulicami Widoczną i Wydawniczą” (obsługującymi
zupełnie inne relacje niż wiadukt – przyp. red.)
Z niedawnych dokonań warto przypomnieć też:
– niewydanie w 2004 r. ani złotówki ze środków zarezerwowanych na
łączenie istniejących dróg dla rowerów w dłuższe ciągi;
– niepoprawienie spartaczonego projektu drogi dla rowerów wzdłuż
Al. Jana Pawła II;
– niewybudowanie drogi dla rowerów na koronie wału przeciwpowodziowego
wzdłuż modernizowanej ul. Wał Miedzeszyński;
– niewytyczenie dróg dla rowerów m.in. podczas remontów chodników w
ul. Świętokrzyskiej, Grochowskiej, Al. Solidarności,
Broniewskiego, Żeromskiego, Kasprzaka…
Zdjęcia z przejazdu
Ostatnie przygotowania przez wyjazdem z Nowogrodzkiej.
Początki zgromadzenia publicznego.
Warszawskie stojaki rowerowe.
Mimo najtrudniejszych warunków pogodowych w historii Warszawskiej Masy Krytycznej, na Zamkowym pojawiło się ok. 150 rowerzystów i rowerzystek.
Podczas całej Masy oraz wcześniejszych przygotowań na Nowogrodzkiej towarzyszyły nam dwie kamery ekipy telewizyjnej.
W trakcie przejazdu Raffi przekwalifikował swój rower na singlespeeda.
Tradycyjne podsumowanie i konkursy na Rynku Starego Miasta.
Przygotowania do pierwszej konkurencji…
…czyli zawodów w kontrolowanym ślizgu na zaśnieżonym bruku.
Wyścigi na dochodzenie wokół Syrenki.
Na Podwalu spotkaliśmy się z delegacją Ratusza.
Niestety, w temacie infrastruktury rowerowej władze miasta stołecznego Warszawy miały do powiedzenia mniej więcej tyle co zwykle…