Wizja lokalna ścieżki rowerowej przy ul. Modlińskiej
Godzina 13:00, start ze stacji Statoil przy Obrazkowej. Stawiły się trzy osoby z
Zarządu Dróg Miejskich (potem zostały dwie) oraz niżej podpisany z Zielonego Mazowsza.
Od Płochocińskiej do granicy Warszawy ścieżka rowerowa biegnie po
wschodniej stronie Modlińskiej, a od Mostu Grota do Płochocińskiej po
zachodniej.
Od Obrazkowej do granicy miasta
1. Przy skrzyżowaniu Modlińska / Obrazkowa – brak
odpowiedniego przejazdu rowerowego przez wyjazd ze stacji.
2. Pomiędzy wyjazdem ze stacji a Kołacińską zbyt wąski ciąg
pieszo-rowerowy – konieczna przebudowa (ścieżkę oznakowano na siłę).
3. Skrzyżowanie Modlińska / Kołacińska / Światowida – brak przejazdu
rowerowego przez Kołacińską i przez Modlińską (od strony Światowida
pociągnięto ścieżkę rowerowa po stronie południowej). Ponieważ jest
ona po stronie południowej, panowie z ZDM stwierdzili, że pewnie trzeba
będzie jeździć dookoła skrzyżowania (bo po południowej stronie
skrzyżowania nie ma przejścia dla pieszych), chyba, że uda się
przeciągnąć ścieżkę od Milenijnej po północnej stronie Światowida –
tylko że to teren dzielnicy Białołęka, nie ZDM.
4. Wjazd z Modlińskiej w Sąsiedzką – konieczne wyznaczenie przejazdu
rowerowego.
5. Od ulicy Podróżniczej do końca dwupasmowej ulicy Modlińskiej
pomiędzy skrzyżowaniami konieczność zastosowania uspokojenia ruchu jak
na drogach lokalnych, po których jednak poruszają się samochody
dojeżdżające do posesji, lub do punktów usługowych (np. salonu
samochodowego). Panowie z ZDM stwierdzili, że rowerzyści mogą się
pieklić na progi zwalniające. Proponowałem rozwiązania
zagraniczne z bocznymi przepustami dla rowerzystów – tu znowu
podobno prawo zabrania itp.
6. Skrzyżowanie Modlińska / Drogowa – konieczność ucywilizowania
skrzyżowania, wytyczenia przejazdu rowerowego przez Drogową.
7. Skrzyżowanie Modlińska / Klasyków – konieczność zorganizowania
przejazdu rowerowego przez Klasyków. Propozycja przejazdu przez
Modlińską w tym miejscu do Pomorskiej też wydawała mi się kusząca, ale
raczej nie zostanie uwzględniona.
8. Pomiędzy Klasyków i Mehoffera – ?
9. Skrzyżowanie Modlińska / Mehoffera – jest przejazd rowerowy ze
światłami. Postulat przejazdu rowerowego w tym miejscu przez Modlińską
też raczej upada z uwagi na brak ścieżki wzdłuż Mehoffera.
10. Za Mehoffera konieczne uspokojenie ruchu na drodze lokalnej
napotyka na utrudnienia w postaci hurtowni zlokalizowanych przy ulicy,
do których podjeżdżają TIR-y i mogą być protesty przedsiębiorców.
11. Modlińska / Animuszu – jest przejazd rowerowy.
Od Obrazkowej do mostu nad kanałem Żerańskim
12. Modlińska / Ekspresowa – konieczność wybudowania i oznakowania
przejazdu rowerowego przez Ekspresową.
13. Płochocińska / Modlińska – dość łatwe do zrealizowania postulaty
poprowadzenia przejazdu przez Płochocińską ze względu na zmianę strony,
po której biegnie ścieżka rowerowa. Pozostawienie dojazdu ścieżki do
ulicy Kasztanowej po zachodniej stronie ulicy Modlińskiej. Moje
propozycje wygrodzenia słupkami chodników i ścieżki w tym miejscu, ze
względu na częste łamanie przepisów przez kierowców i wjeżdżanie na
ścieżkę i chodnik zwłaszcza w czasie zatorów drogowych tu spotkały się z
krytyką, że to nie ma sensu, bo słupki i tak wyrwą, na ścieżce słupków
się nie stawia itp.
14. Modlińska / Leszczynowa – konieczność oznakowania na jezdni
przejazdu rowerowego oraz obniżenie krawężników.
15. Modlińska / Konwaliowa – panowie stwierdzili, że przeprowadzenie
przejazdu rowerowego przez ulicę Konwaliową będzie bardzo trudne, bo
przepisy, bo przesuwanie świateł itp. Ale ma być i już.
Zasygnalizowałem też problem z przejazdem wzdłuż przystanku na
Konwaliowej, gdzie jest duża możliwość kolizji z pieszymi.