Nowościeżki
Rosoła
odc. Dol. Służewiecka – Gandhi (2,1 km z odgałęzieniami)
Na Ursynowie się nie zgubisz.
Ścieżka powstała przez wyremontowanie i oznakowanie istniejących chodników.
Na uwagę zasługuje bardzo dobre oznakowanie – pionowe i poziome znaki, warstwa jaskrawoczerwonego asfaltu
na przejazdach, drogowskazy
informacyjne na każdym skrzyżowaniu…
Całość stanowi prawie wzorowy przykład
jak można niewielkim kosztem
stworzyć przyzwoitej jakości ścieżkę (może urzędnicy z innych warszawskich gmin powinni wybrać się na Ursynów
na przeszkolenie?). Prawie wzorowy – bo niestety ścieżka biegnie raz po jednej, raz po drugiej stronie ulicy, co kłóci
się z zasadą że droga dla rowerów powinna być krótsza od drogi dla samochodów. Docelowo ścieżka powinna
pojawić się po obu stronach.
Okopowa
odc. Anielewicza – Niska (0,6 km)
Szeroka i wygodna ścieżka, wybudowana przy okazji centrum handlowego Klif. Mogłaby być wyraźniej oddzielona od chodnika – piesi raczej jej nie zauważają.
Dygresja: co tydzień oddawany jest do użytku nowy hipermarket lub
biurowiec. Gdyby w ramach porządkowania terenu po inwestycji przy każdym wybudować kilkaset metrów drogi
dla rowerów (inwestorowi jest wszystko jedno – koszty chodnika, ścieżki czy klombu są podobne), w Warszawie
mielibyśmy za darmo kilkadziesiąt kilometrów ścieżek więcej. Miasto mogłoby się ograniczyć wtedy do
egzekwowania wymogu tworzenia warunków dla ruchu rowerowego i łączenia powstających odcinków w sensowne
ciągi komunikacyjne.