Nowy tramwaj z Bydgoszczy już w Warszawie
Dziewiczy kurs
Od 16 czerwca do 30 października br. trwa generalny remont torowiska w al. Jerozolimskich (współfinansowany z funduszy ZPORR). Jednym z elementów projektu były zakup nowych i w całości niskopodłogowych tramwajów. Już w listopadzie 15 składów wyjedzie na trasę.
Przetarg na dostawę wygrała bydgoska PESA. Czas pokaże, czy był to słuszny wybór – warto dodać, że nikt oprócz naszego miasta nie zdecydował się w Polsce na tę nowatorską konstrukcję. Tego typu konstrukcje w wieku niemowlęcym obarczone są dużym ryzykiem awarii. Miejmy nadzieję jednak, że ta będzie dobrze służyła warszawiakom, a Tramwaje Warszawskie wszelkie usterki będą na bieżąco naprawiały, jak to ma miejsce przy poznańskich Hipolitach.
Właśnie odbył się dziewiczy kurs ulicami naszego miasta, z zajezdni matki – z zakładu R3. Udało mi się ten pojazd spotkać koło Rotundy.
Przyznam, że dość mieszane uczucia wzbudziło we mnie malowanie pojazdu. Jak wiadomo barwy naszego miasta są żółto – czerwone. Dlaczego dominującym kolorem na listwach, atrapach tuż pod oknami jest kolor czarny i szary, a nad oknami biały pas? Trzeba mieć nadzieję, że komfort jazdy zrekompensuje nam umiarkowanie atrakcyjny wygląd.
Więcej zdjęć na stronie Tramwajów Warszawskich:
www.tw.waw.pl/ue/aleje/aktualnosci.htm
Specyfikacja fabryczna producenta – Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA
Rodzaj pojazdu | niskopodłogowy, wieloczłonowy, jednokierunkowy, jednoprzestrzenny |
---|---|
Długość całkowita bez sprzęgów | 31820 mm |
Szerokość | 2350 mm |
Wysokość | 3400 mm |
Wysokość podłogi od poziomu główki szyny | 350 mm |
Rozstaw osi na wózkach | 1800 mm |
Nacisk na oś przy maksymalnym napełnieniu | 100 kN |
Szerokość toru | 1435 mm / 1000 mm |
Rozstaw wózków | 11600 mm |
Układ osi | Bo´2´Bo´ |
Całkowita ilość miejsc (siedzące + stojące; 5 os./m2) | 63 + 148 = 211 |
Maksymalna prędkość eksploatacyjna | 70 km/h |
Moc (silniki trakcyjne asynchroniczne) | 4 x 105 kW |