Petycja w sprawie tworzenia warunków dla komunikacji rowerowej
Petycja Federacji Zielonych w sprawie tworzenia warunków dla komunikacji rowerowej
Paweł Piskorski, Prezydent m.st. Warszawy.
Szanowny Panie Prezydencie!
Uchwałą nr 188/C/96 z dnia 25 czerwca 1996 roku Zarząd Miasta zobowiązał się do tworzenia na terenie Warszawy warunków dla komunikacji rowerowej [zobacz >>>]. Uważamy dotychczasowe działania w tym kierunku za niewystarczające.
Domagamy się:
– Uwzględniania potrzeb ruchu rowerowego podczas każdej inwestycji drogowej (paragraf 2 uchwały). Dotychczas w okresie obowiązywania uchwały zrealizowano 14 inwestycji drogowych, w 9 przypadkach całkowicie ignorując jej zapisy.
– Konsultowania z rowerzystami projektów ścieżek rowerowych (paragraf 3 uchwały). Wiele z dotychczas wybudowanych ścieżek ma istotne usterki i nie zapewnia możliwości wygodnego i bezpiecznego poruszania się na rowerze. Powołanie, wzorem Gdańska, społecznego zespołu konsultacyjnego opiniującego lokalizację oraz projekty infrastruktury rowerowej, pozwoliłoby za tę samą cenę otrzymać produkt znacznie wyższej jakości.
Prosimy również o przyśpieszenie realizacji pilotażowego
programu Studenckiego Systemu Dróg dla Rowerów (ok. 17 km), zatwierdzonego uchwałą Zarządu Miasta nr 127/CXLIV/97 z dnia 15 kwietnia 1997 r. [zobacz >>>]. Dotychczasowe tempo (600 metrów w ciągu 2 lat) uznajemy za niezadowalające. Koszt realizacji całości programu, szacowany na 2 mln PLN, to mniej niż 0,1% rocznych wydatków Warszawy na transport, dlatego też nie satysfakcjonują nas wyjaśnienia o braku środków finansowych. Uważamy, że program można i należy zrealizować w ciągu najbliższych 16 miesięcy (do końca b.r. zrealizować gotowe projekty techniczne i zakończyć prace projektowe, do sierpnia 2000 zakończyć prace budowlane).
Federacja Zielonych
(+ 1000 podpisów)
Inwestycje drogowe w latach 1997-1998
(na podstawie „Inwestycje Warszawskie 1994-1998”)
Lp. | Inwestycja | W jaki sposób uwzględniono potrzeby ruchu rowerowego? |
---|---|---|
1 | budowa al.KEN (odc. Ciszewskiego – Bartoka) dł. ca. 1,2 km | Ścieżka rowerowa na odc. Ciszewskiego – Wiolinowa dł. ca. 0,6 km |
2 | modernizacja ul. 17 Stycznia dł. ca. 1,6 km | Ścieżka rowerowa |
3 | modernizacja al. Prymasa Tysiąclecia (odc. Rondo Zesłańców Syberyjskich – Kasprzaka), dł. ca. 1,0 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
4 | budowa al. Prymasa Tysiąclecia (odc. Górczewska – Obozowa) dł. ca. 0,7 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
5 | budowa ul. Dywizjonu 303 (odc. Radiowa – Księcia Janusza) dł. ca. 1,1 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
6 | budowa Trasy Armii Krajowej (odc. Broniewskiego – Powązkowska) dł. ca. 0,8 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
7 | modernizacja ul. Włościańskiej dł. ca. 1,0 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
8 | modernizacja ul. Ostrobramskiej (odc. Fieldorfa – Rodziewiczówny) dł. ca. 1,0 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
9 | modernizacja ul. Radiowej (odc. Powst. Śląskich-Dywizjonu 303) dł. ca. 0,7 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
10 | remont Al. Niepodległości (odc. Batorego – Wiśniowa) dł. ca. 0,8 km | Ścieżka rowerowa, kończy się ślepo na stacji benzynowej |
11 | remont ul. Grójeckiej (odc. Korotyńskiego – Banacha) dł. ca. 1,0 km | Ścieżka rowerowa, kończy się ślepo ok. 100 m. przed skrzyżowaniem z ul. Banacha. |
12 | remont Mostu Gdańskiego dł. ca. 0,6 km | Ścieżka rowerowa na dolnym pomoście, bez połączenia z czymkolwiek |
13 | modernizacja ul. Łopuszańskiej dł. ca. 2,0 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |
14 | budowa ciągu ul. Płaskowickiej – Roentgena (odc. Puławska – Centrum Onkologii) dł. ca. 0,9 km | W ogóle nie uwzględniono potrzeb ruchu rowerowego. |