O porządek przy Platynowej
Na przełomie 2015 i 2016 r. wystąpiliśmy w sprawie poprawy warunków ruchu pieszego na skrzyżowaniu ul. Platynowej i Miedzianej, przy wschodnim krańcu przystanku kolejowego Warszawa Ochota. Krawężniki zostały obniżone, a nawierzchnia na styku chodnika i jezdni naprawiona, lecz pojawiły się nowe problemy. W związku z tym proponujemy nowe rozwiązania.
Pismo RBB-17-0168-02-MG z 16 marca 2017 r.
Do Wydziału Infrastruktury Dzielnicy Wola.
Nawiązując do wcześniejszej korespondencji, dziękuję za obniżenie krawężników
na skrzyżowaniu Miedzianej i Platynowej. Niestety, skrzyżowanie to jest nadal przez znaczną
część czasu niedostępne dla osób o ograniczonej mobilności z powodu nielegalnego
parkowania na dużą skalę – na skrzyżowaniu, chodniku i trawniku.
Takie parkowanie ma miejsce mimo dostępnych wyznaczonych miejsc do parkowania
na Platynowej.
Obniżenie krawężnika jako samodzielne działanie spotęgowało to zjawisko – jest
on obecnie wykorzystywany jako wjazd na chodnik i pobliski trawnik.
Równocześnie nadal występuje tu duży ruch pieszy, generowany przez przystanek
kolejowy, placówki handlowo-usługowe i pobliską szkołę.
W efekcie mieszkańcy, pasażerowie,
klienci i uczniowie mają nie tylko ograniczony dostęp do chodnika, lecz również narażeni są
na zwiększone ryzyko wypadku na skutek braku widoczności na skrzyżowaniu oraz jazdy
samochodów po chodniku.
W związku z powyższym zwracam się z prośbą o wykorzystanie zmiany organizacji
ruchu przy okazji wprowadzania dwukierunkowego ruchu rowerowego na Platynowej
do uporządkowania tego stanu rzeczy. W celu ukrócenia jazdy po chodniku i parkowania
na trawniku konieczne jest uzupełnienie wygrodzeń na skrzyżowaniu o jego północno-
zachodnią i zachodnią stronę.
Problemem jest też parkowanie na jezdni w obrębie skrzyżowania, zarówno
utrudniające dojście na chodnik, jak i blokujące widoczność. W związku z tym wskazane byłoby
wyniesienie powierzchni wyłączonych z ruchu, by zapobiec wykorzystywaniu ich do
nielegalnego parkowania w obrębie skrzyżowania i/lub jako wjazdu na chodnik i trawnik.
Dodatkowo, linia słupków na rogu skrzyżowania przy sklepie Społem powinna zostać
przesunięta, by skondensować rozmiar tarczy skrzyżowania.