Tramwaj górą
Mosty
Komunikacja miejska nie musi się przeprawiać przez rzekę razem z samochodami. Ostatni w Pradze „duży” most (dalej w dół Wełtawy jest tylko kładka pieszo-rowerowa Trojská látka), łączący dworzec Holešovice z dzielnicą Troja przeznaczony jest wyłącznie dla tramwajów (a konkretnie – linii 14, 17 i nocnej 53).
Lekka konstrukcja kratownicowa jest wielokrotnie tańsza od „zwykłego” mostu. A może, zamiast czekać w korkach na Modlińskiej kolejne 10 lat na zaplanowany z wielkim rozmachem Most Północny, warto postawić lekką stalową kładkę między Młocinami a Tarchominem?
Estakady
Ciekawy obiekt przeznaczony wyłącznie dla tramwajów można też znaleźć w północno-wschodniej części miasta. Niemal kilometrowej długości estakada łączy dzielnice Praha 3 (Žižkov) i Praha 8 (Libeň).
Estakada rozpoczyna się przy przystanku Krejcárek i prowadzi ponad torami kolejowymi (główna magistrala na wschód, m.in. do Polski) oraz ulicą Pod Plynojemem do węzła przesiadkowego Palmovka [zobacz >>>].
Inne przykłady estakad tramwajowych w Pradze można obejrzeć w artykułach o liniach na Barrandov [zobacz >>>] i Modřany [zobacz >>>].