Czy przyciski ułatwiają życie?
ZM/08/0436/12/US
Od: Zielone Mazowsze.
Do: Zarząd Dróg Miejskich.
Dotyczy: konserwacji sygnalizacji wzbudzanej.
Prosimy o pilną naprawę niżej wymienionych sygnalizacji. Ich obecny stan powoduje, że piesi nie mają możliwości korzystania z sygnalizacji wzbudzanej i tym samym zmuszeni są przechodzić niezależnie od cyklu świateł, co stwarza poważne niebezpieczeństwo, szczególnie dla osób mniej sprawnych ruchowo.
1. Wał Miedzeszyński 612
Oba przyciski na pasie rozdzielającym nie reagują na wzbudzenie. Pieszy zostaje uwięziony, jeśli nie zdąży przejść. Jako że jest to wyłącznie przejście, a nie skrzyżowanie ulic, zegar nie powoduje zatrzymania samochodów po określonym czasie.
Ponadto przyciski umieszczone są za wysoko, a na niektórych nie widać sygnału potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, prawdopodobnie wskutek zapryskania czarną farbą. Symbole na soczewkach są nieczytelne.
2. Płowiecka przy Trakcie Lubelskim
Przyciski nie reagują na naciskanie.
3. Płowiecka/Ostrobramska/Marsa
Przyciski nie potwierdzają przyjęcia zgłoszenia i raczej nie reagują na naciskanie.
4. Trasa Siekierkowska/ Bora-Komorowskiego
Przyciski są zdemolowane, tak że niemożliwe jest korzystanie z nich…
…a wiszące przewody stwarzają zagrożenie.
Liczymy na szybką reakcję.
Zarząd Dróg do zarządcy przycisków
Warszawa, dnia 30.07.2008 r.
Od: Zarząd Dróg Miejskich
Do: Signalbau Huber Sp. z o. o.
W związku z otrzymanym pismem „Zielonego Mazowsza” (znak: ZM/08/0436/05/US) [zobacz >>>] dot. skrzyżowań Wał Miedzeszyński / Wersalska, Wał Miedzeszyński Ośrodek Żeglarski LOK, Wał Miedzeszyński / Ateńska oraz Wał Miedzeszyński / Afrykańska, Wydział Sygnalizacji Świetlnej i Oświetlenia zwraca się z prośbą o zapoznanie się z treścią załączonego pisma i zajęcie stanowiska zgodnie z kompetencjami. Po sprawdzeniu i usunięciu wskazanych w piśmie nieprawidłowości, prosimy o poinformowanie stron Zainteresowanych.
Zastępca dyrektora, mgr inż. Mirosław Kazubek
Do wiadomosci:
Zielone Mazowsze, ZDM Pogotowie Drogowe, DTOR.
ZM/08/0436/13/US
Od: Zielone Mazowsze
Do: Zarząd Dróg Miejskich
Dotyczy: pisma ZDM/5512/DTŚO/1866/08– przeglądu sygnalizacji wzdłuż ulicy Wał Miedzeszyński
Nawiązując do pisma ZDM/5512/DTŚO/1866/08, przekazującego pismo Zielonego Mazowsza z dnia 25 lipca br. [zobacz >>>], prosimy o informacje na temat planowanego terminu przeglądu sygnalizacji dla pieszych wzdłuż ul. Wał Miedzeszyński w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi na kilku kolejnych skrzyżowaniach przy tej ulicy.
Jako uzasadnienie podajemy poniżej listę nieprawidłowości w funkcjonowaniu sygnalizacji dla pieszych na Wale Miedzeszyńskim przy ośrodku Cora:
– przyciski sygnalizacji nie reagują na naciskanie i nie wystawiają potwierdzenia. Po naciśnięciu przycisku sygnał zmienia się po około 7-10 minutach z tym, że wygląda to raczej na zadziałanie programu zegarowego niż skutek wzbudzenia. Zniecierpliwieni piesi przechodzą z reguły na czerwonym świetle, podobnie rowerzyści, których ruch jest znaczny, gdyż w tym miejscu ścieżka po zachodniej stronie przechodzi na stronę wschodnią;
– przyciski umieszczone są za nisko, na wysokości 110 cm;
– niektóre przyciski są niekompletne, w tym nieszczelne, co grozi porażeniem prądem w razie mokrej pogody;
– obok przycisków i na wysokości oczu znajdują się ostre śruby, opaski i zadry po zdartych tabliczkach informacyjnych;
– resztki tych tabliczek niestarannie pozostawiono także w sytuacji, gdy zostały one zastąpione nalepkami;
brak sygnałów pomocniczych (naprowadzających) w przyciskach;
– sygnały podstawowe (podczas światła zielonego) są słabo słyszalne, nadaje je tylko jeden sygnalizator pośrodku skrzyżowania;
– nadajniki sygnałów akustycznych umieszczono wewnątrz komór sygnalizatorów; brak stosownych, osobnych nadajników na odpowiedniej wysokości;
– soczewki sygnalizatorów są brudne, co przy słonecznej pogodzie utrudnia zorientowanie się pieszym i rowerzystom, czy mogą przechodzić przez jezdnię.
Należy zauważyć, że powyższy katalog usterek nie odbiega od wniosków formułowanych we wspomnianym piśmie po sprawdzeniu innych urządzeń w okolicy.