II Warszawska Jazda na Orientację – regulamin
Warszawska Jazda na Orientację, znana także jako
RowerRajd, to połączenie rajdu na orientację z wyścigiem rowerowym,
a wszystko po to aby stworzyć idealne zawody rowerowe dla osób amatorsko
zajmujących się kolarstwem we wszelkiej postaci.
Zadaniem zawodników będzie odnalezienie punktów kontrolnych dzięki wskazówką
podanym na karcie startowej. Zakładam, iż nie ma potrzeby dołączania żadnych map
ani planów sytuacyjnych, bowiem punkty będą znajdować się w miejscach ogólnie
znanych lub łatwych do identyfikacji. Gdyby jednak jakiś uczestnik miał z tym
problemy może zawsze skorzystać z map wiszących na przystankach komunikacji
miejskiej, planów Miejskiego Systemu Informacyjnego, lub zapytać tubylca.
Gdy już zawodnik szczęśliwie odnajdzie jakiś punkt kontrolny to:
a. Zastanie tam człowieka który może dać zawodnikowi jakieś proste zadanie
do wykonania (np. zmiana dętki) a następnie potwierdzi na karcie
startowej zaliczenie punktu.
b. Punkt może być bezosobowy, wtedy zadaniem zawodnika jest
odnalezienie czegoś bardzo charakterystycznego i odnotowanie tego na
karcie startowej (np. ile klatek ma blok na ul. J. Bytnara 27)
Przejechanie całej trasy nie powinno nikomu zająć więcej niż 3 godziny
(testowane na zwierzętach). Zwycięzcę ustali się na podstawie liczby punktów
uzyskanych na punktach kontrolnych i za czas przejazdu, dzięki temu nie siła
zawodnika a jego umysł jest decydującym czynnikiem w walce o zwycięstwo.
Cenne nagrody ufundowała firma INTERSPORT.
Zwycięzcę ustali się na podstawie liczby punktów uzyskanych na punktach
kontrolnych i za czas przejazdu. System punktowania będzie tak ustalony aby
czas przejazdu nie był decydującym czynnikiem.
REGULAMIN
1. Organizatorzy: Stowarzyszenie na rzecz Forum Inicjatyw Pozarządowych,
Stowarzyszenie Kulturalno-Ekologiczne „Zielone Mazowsze”.
2. Termin: 05.09.1999 – dla wszystkich kategorii zapisy i
start w godz.: 10:15-12:15.
3. Centrum zawodów: Namiot na ul. Nowy Świat przy rondzie de Gaulle’a.
4. Trasa: zawody będą rozgrywane na terenie Miasta
Stołecznego Warszawy na drogach publicznych z
zachowaniem wszelkich przepisów kodeksu drogowego.
5. Kategorie:
a. zrzeszeni (kurierzy rowerowi, zawodnicy
posiadający licencje)
b. niezrzeszeni (pozostali)
6. Warunki dopuszczenia do startu:
do startu dopuszczone będą tylko osoby posiadające dowód osobisty, lub
inny dokument upoważniający do kierowania rowerem (prawo jazdy, karta
rowerowa) oraz kask. Osoby nieletnie muszą posiadać pisemne zezwolenie
od prawnego opiekuna na udział w zawodach.
7. Zgłoszenia: W dniu startu w godz.: 10:00 – 12:00
8. Zakończenie zawodów i wręczenie nagród 05.09.1999
o godz. 16:00
9. Zawodnicy zobowiązani są do :
– Przestrzegania niniejszego regulaminu,
– Przestrzegania przepisów kodeksu drogowego,
– Nie korzystania z innych środków transportu
niż rower,
– Samodzielnego wstępnego przeliczenia swoich
punktów zgodnie ze wskazówkami podanymi na karcie
startowej.
10. Punktacja:
– Na każdym punkcie kontrolnym zawodnik może zdobyć
0 – 20 punktów. Łącznie 12 punktów kontrolnych x 20
pkt. = 240 pkt.
– Za każdą minutę jazdy zawodnik będzie dostawał
jeden punkt ujemny (-1 pkt.).
– Końcową ocenę zawodnika będzie stanowiła suma
punktów zdobytych za czas przejazdu i wykonane zadania.
– Aby zostać sklasyfikowanym należy wykonać co
najmniej 9 zadań z karty startowej oraz uzyskać sumę
pkt. większą lub równą zero.
– Przykład: Zawodnik wykonał 10 zadań i uzyskał 190
pkt. w czasie 172 min. Tak wiec jest klasyfikowany i
jego końcowy wynik to: 190 -172 = 18 pkt.
11. Zawodnik może zostać zdyskwalifikowany za:
– Nie stosowanie się do niniejszego regulaminu,
w szczególności łamanie kodeksu drogowego, korzystanie
ze środków transportu nie napędzanych siłą mięśni
ludzkich (np. taksówka).
– Rażąco niesportowe zachowanie, krętactwo,
oszukiwanie, warcholstwo i dezinformację.
– Start w niewłaściwej kategorii.