Rowerowe Społeczeństwo Obywatelskie w konkursie Orlenu
Zagłosuj
Działania ZM na rzecz infrastruktury rowerowej [zobacz >>>] [zobacz >>>] i nasz projekt Rowerowe Społeczeństwo Obywatelskie [zobacz >>>] biorą udział w konkursie inicjatyw „Bezpieczne Drogi 2007”.
Ważnym czynnikiem w ocenie inicjatyw jest poparcie Internautów. Zachęcamy więc do głosowania i zachęcania znajomych, żeby też zagłosowali. Można to zrobić przez odnośnik poniżej zdjęć, pod adresem
www.orlenbezpiecznedrogi.pl/inicjatywa865
Każdy głosujący ma szanse na nagrody.
Opis inicjatywy
Działania
Działania na rzecz budowy bezpiecznej i wygodnej infrastruktury rowerowej, organizacja imprez rowerowych, tworzenie i wspieranie dzielnicowych grup rowerowych, konsultacje projektów dróg rowerowych, analiza bezpieczeństwa rowerzystów.
W 2007 r. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze kontynuowało i rozwijało działalność Warszawskiej Masy Krytycznej, nagrodzonej w I edycji konkursu. Ponadto wspieraliśmy działalność dzielnicowych grup lokalnych, w wyniku czego np.
– w Śródmieściu rozpoczęto program budowy wzorcowych parkingów rowerowych,
– na Bielanach odbyły się rowerowe przejazdy techniczne z udziałem radnych i urzędników, a
– na Pradze-Płd. odbył się Praski Piknik Rowerowy skierowany do mieszkańców dzielnicy.
Wszyscy uczestnicy piknikowych konkursów otrzymali kamizelki odblaskowe.
Systematycznie uczestnicząc w Radach Technicznych Zarządu Dróg Miejskich i spotkaniach u Inżyniera Ruchu, skonsultowaliśmy ok. 45 projektów drogowych w zakresie bezpieczeństwa ruchu rowerowego.
Przygotowaliśmy raport i mapę bezpieczeństwa ruchu rowerowego w Warszawie, analizujący wszystkie wypadki z udziałem rowerzystów z ostatnich 3 lat. Jest to pierwszy tak szczegółowy raport tego typu w Polsce. Dzięki niemu możliwe stało się obalenie wielu stereotypów dotyczących bezpieczeństwa rowerzystów w Warszawie oraz wskazanie największych problemów, których rozwiązanie przyczyni się do realnej poprawy bezpieczeństwa.
Rezultaty
Zarządzenie prezydenta Warszawy dot. rozwoju komunikacji rowerowej, uściślające zasady tworzenia i konsultowania infrastruktury rowerowej;
Na nasze wnioski poprawiono wiele błędów w oznakowaniu poziomym i pionowym ulic;
Poprawa bezpieczeństwa na nowo projektowanych ulicach;
Kilkanaście tysięcy uczestników imprez rowerowych;
Raport i mapa bezpieczeństwa ruchu rowerowego;
Nagroda M.St. Warszawy za całokształt działalności.