Sprawozdanie z działalności stowarzyszenia w roku 2004
Dane organizacji
Nazwa, siedziba i adres
Nazwa: Zielone Mazowsze
Siedziba: Warszawa
Adres: Ul. Nowogrodzka 44/6, 00-695 Warszawa
KRS
Data wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego: 30.07.2002
Numer KRS: 0000125160
Numer REGON: 012636266
Dane członków zarządu
Prezes zarządu – Magdalena Zowsik, zam. w Warszawie
Wiceprezes – Aleksander Buczyński, zam. w Warszawie
Skarbnik – Krzysztof Rytel, zam. w Warszawie
Sekretarz – Marcin Czajkowski, zam. w Warszawie
Członek zarządu – Marcin Myszkowski, zam. w Konstancinie-Jeziornej
Cele statutowe
1. Propagowanie idei proekologicznych, wegetariańskich, wolnościowych, pacyfistycznych i praw człowieka.
2. Wpływanie na poprawę stanu środowiska naturalnego i zdrowia ludzi.
3. Informowanie społeczeństwa o stanie i zagrożeniach środowiska naturalnego.
4. Propagowanie proekologicznych zachowań, rozwiązań i technologii.
5. Przeciwdziałanie zachowaniom, procesom i inwestycjom mogącym pogorszyć stan środowiska.
6. Inspirowanie i wspieranie aktywności obywatelskiej w dziedzinie ochrony środowiska.
7. Ochrona obiektów i zespołów cennych ze względów przyrodniczych, kulturowych, bądź historycznych.
8. Ochrona praw konsumentów.
9. Pomoc niezmotoryzowanym ofiarom wypadków drogowych.
10. Organizacja krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży.
11. Pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, wyrównywanie ich szans, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz aktywizacja zawodowa młodzieży i bezrobotnych.
Realizacja celów statutowych
Zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych, a także opis głównych zdarzeń prawnych w jej działalności o skutkach finansowych:
W 2004 roku stowarzyszenie prowadziło następujące działania wypełniając swoje cele statutowe:
Ad 1 i 4
Działania związane z propagowaniem ekologicznych zachowań, rozwiązań i technologii to przede wszystkim organizacja comiesięcznych przejazdów rowerowych po Warszawie – Warszawskiej Masy Krytycznej. W tym roku frekwencja w przejazdach wahała się od około 200 (styczeń, grudzień) do ponad 1400 osób (lipiec). Po niektórych przejazdach organizowane były dodatkowe konkursy umiejętności jazdy na rowerze.
W dniu 22 września we współpracy z Urzędem Miasta Warszawy stowarzyszenie zorganizowało i przeprowadziło na Placu Zamkowym konkursy i muzyczny program rozrywkowy związane z Dniem Bez Samochodu. Przy okazji imprez popularyzowano przede wszystkim transport rowerowy. Koordynator lokalny imprez DBS w Warszawie z ramienia stowarzyszenia został wyróżniony za swoje działania przez koordynatora krajowego DBS.
Ponadto w październiku współorganizowano z Polskim Klubem Ekologicznym warszawskie szkolenie dla projektantów i urzędników z zakresu projektowania przyjaznej infrastruktury dla rowerów.
Członkowie stowarzyszenia promowali także transport rowerowy w swoich wystąpieniach, m.in.: na seminarium GEF nt. dróg rowerowych w Kolbudach w lipcu oraz na posiedzeniu otwierającym drugą edycję Warszawskiego Okrągłego Stołu Transportowego w maju. Stowarzyszenie aktywnie działało także na rzecz promocji ruchu rowerowego w licznych kontaktach z administracją samorządową, korespondencyjnie, a także uczestnicząc w ciałach konsultacyjnych zajmujących się problematyką transportową takich jak Warszawski Okrągły Stół Transportowy. W wyniku tych działań w Warszawie zaczęto deklarować, że nowe ścieżki rowerowe będą budowane z asfaltu, zamiast dotychczasowej kostki brukowej. Wskazaliśmy także władzom Warszawy podczas kilku zainicjowanych przez nas spotkań oraz wizji lokalnych, w jaki sposób można dobrze wykorzystać przeznaczone na drogi rowerowe w 2004 roku środki z budżetu miasta. Natomiast głównym sukcesem tegorocznych działań promocyjnych jest umożliwienie przewozu rowerów we wszystkich rodzajach transportu miejskiego w Warszawie, w dodatku za darmo.
Od września wydawany jest kwartalnik pt. „Zielone Światło”. Jest to bezpłatne pismo poświęcone promocji ekologicznego transportu przeznaczone głównie dla pracowników instytucji samorządowych, rządowych, organizacji ekologicznych i zainteresowanych przedsiębiorstw, np.: komunikacji miejskiej. Pismo zostało zarejestrowane w sądzie oraz nadano mu numer ISSN 1733-8700. W 2004 roku wydano 2 numery pisma. Pierwszy poświęcony był transportowi kolejowemu, a drugi komunikacji publicznej.
W ramach promocji opakowań zwrotnych na początku roku prowadzony był także konkurs dla młodzieży związany z projektem Zielona Butelka. Konkurs rozstrzygnięto w marcu.
Ponadto stowarzyszenie podejmowało liczne działania związane z obroną linii kolejowych przed ograniczeniem przewozów pasażerskich lub całkowitą likwidacją. W tym zakresie stowarzyszenie współpracowało z samorządami lokalnymi szczebla powiatowego z Sierpca, Płońska, Hajnówki, Opoczna, Śmigla oraz szczebla wojewódzkiego z Lubelszczyzny, Kujaw i Pomorza, Mazowsza, Podlasia, Śląska. Na Lubelszczyźnie udało się przekonać Urząd Marszałkowski do zatrudnienia niezależnej, profesjonalnej firmy do oceny zapotrzebowania i stworzenia oferty przewozów regionalnych w województwie. Podejmowano także działania samodzielne (korespondencja, rozmowy telefoniczne), np. w województwie zachodniopomorskim, lub we współpracy z przewoźnikami kolejowymi, np. Stowarzyszeniem Kolejowych Przewozów Lokalnych z Kalisza.
Wraz ze spółką Koleje Mazowieckie stowarzyszenie działało na rzecz przywrócenia zlikwidowanych pociągów na linii Tłuszcz – Wyszków – Ostrołęka oraz Warszawa Gdańska – Legionowo – Nasielsk – Mława, przeprowadzając badania frekwencji w pociągach na tych liniach kolejowych w grudniu. Dzięki temu już w 5 dni po zawieszeniu pociągów na linii Tłuszcz – Ostrołęka, przywrócono poprzedni rozkład jazdy, a od 7 lutego 2005 r. więcej pociągów jeździ pomiędzy Warszawą Gdańską i Legionowem.
Podobne badania stowarzyszenie prowadziło na linii kolejowej Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna, przed spotkaniem w Starostwie Powiatowym w Opocznie przeciwko likwidacji przewozów na tej linii kolejowej. Te i późniejsze nasze działania spowodowały, że mimo znacznego ograniczenia przewozów na odcinku tej linii do Opoczna do Skarżyska Kamiennej, pomiędzy Opocznem i Tomaszowem Mazowieckim jeżdżą dodatkowe pociągi, a rozkład jazdy na rok 2004/2005 jest korzystniejszy niż planowano.
Stowarzyszenie sporządziło dla Gminy Śmigiel wniosek o dofinansowanie modernizacji wagonów motorowych wąskotorowej Śmigielskiej Kolejki Dojazdowej w ramach podddziałania 1.1 działania 1.1 SPO-Transport. Bezpłatne konsultacje przy wypełnianiu wniosku do tego programu prowadził ze stowarzyszeniem także Dolnośląski Urząd Marszałkowski. Dzięki przygotowanym przez nas wnioskom oraz przeprowadzonej wcześniej akcji informacyjnej dla samorządów o możliwości pozyskania środków na tabor kolejowy, liczba wniosków na tabor w SPO-Transport była duża. Wnioskowano o środki ponad dwukrotnie większe, niż pierwotnie przeznaczono i dlatego Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się przesunąć część środków z innego celu na rzecz działania 1.1 SPO Transport.
Ad 2
Wpływając na poprawę stanu środowiska naturalnego i zdrowia ludzi stowarzyszenie uczestniczyło także czynnie za pośrednictwem swoich członków w różnych ciałach i procesach konsultacyjnych, m.in.: Warszawskim Okrągłym Stole Transportowym, Komitecie Monitorującym SPO-Transport, konsultacjach Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013 oraz Strategii Rozwoju Transportu.
Ad 3
W zakresie informowania społeczeństwa o stanie i zagrożeniach środowiska naturalnego stowarzyszenie prowadziło własną witrynę internetową składającą się ze strony głównej oraz stron poszczególnych projektów stowarzyszenia, tj. podstrony Centrum Zrównoważonego Transportu oraz Społecznego Rzecznika Niezmotoryzowanych. Na stronie umieszczane są informacje o działalności stowarzyszenia oraz o aktualnych problemach ekologicznych i transportowych. Działa także oddzielna strona Warszawskiej Masy Krytycznej.
Ponadto działa od grudnia portal internetowy informujący o działaniach przedstawicieli POE w komitetach dotyczących funduszy unijnych w ramach Narodowego Planu Rozwoju 2004-2006. Przyczynkiem do utworzenia portalu było wybranie jednego z członków stowarzyszenia do reprezentowania POE w komitecie monitorującym SPO-Transport w lutym.
Ad 5
W zakresie przeciwdziałania zachowaniom, procesom i inwestycjom mogącym pogorszyć stan środowiska stowarzyszenie było stroną w licznych postępowaniach administracyjnych z zakresu zagospodarowania przestrzennego. Postępowania dotyczyły m.in.: budowy stacji bazowych sieci telefonii komórkowych, budowy dróg, hipermarketów oraz osiedli mieszkaniowych w miejscach przyrodniczo cennych, tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Ad 6
Działania z zakresu inspirowania i wspierania aktywności obywatelskiej w dziedzinie ochrony środowiska były realizowane w szczególności poprzez użyczenie lub wynajmowanie części własnego lokalu innym organizacjom w celu organizacji spotkań, m.in. Pracowni na rzecz Wyszystkich Istot.
Dzięki realizowanemu projektowi rozwoju organizacji zorganizowano także szkolenia z działalności organizacji pozarządowych przeprowadzone przez przedstawicieli współpracujących z nami organizacji ekologicznych z Niemiec. Spotkania były otwarte dla uczestników z zewnątrz i wzięło w nich udział kilkunastu przedstawicieli innych polskich organizacji pozarządowych.
Stowarzyszenie służyło także wsparciem dla organizacji Ekologiczny Ursynów, Ekostrada i innych przy organizacji akcji protestacyjnych przeciwko budowie autostrady A2 przez Warszawę, mającej przeciąć m.in. Mazowiecki Park Krajobrazowy. W akcjach czynnie brali udział członkowie stowarzyszenia, współorganizowali je oraz konsultowali podejmowane działania.
Stowarzyszenie wsparło także Urząd Marszałkowski województwa lubelskiego w wyborze organizacji, która będzie w imieniu urzędu zajmowała się koordynacją kolejowych przewozów regionalnych na terenie województwa. Działalność tej organizacji powinna przyczynić się w 2005 roku do zwiększenia przewozów kolejowych w tym regionie kraju.
Ad 8
Z zakresu ochrony praw konsumentów stowarzyszenie działało głównie w ramach projektu Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych, rozpoczętego w czerwcu. Podjęto ponad 30 interwencji na prośbę mieszkańców Warszawy dotyczących utrudnień w ruchu drogowym dla pieszych, rowerzystów oraz pasażerów komunikacji publicznej.
Szczególnie zaangażowano się w lobbing na rzecz zmiany regulaminu przewozu osób i bagażu w komunikacji miejskiej w Warszawie, dzięki czemu można obecnie przewozić rowery we wszystkich rodzajach transportu miejskiego w mieście za darmo. Podjęto również skuteczną interwencję przeciwko planom podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej w Warszawie – podwyżka została oddalona. W ramach projektu Rzecznika w Warszawie udało się także zapewnić nocną linię komunikacji miejskiej do Wólki Węglowej (linia 608) oraz nową linię autobusową 511 do osiedli położonych przy ulicy Aluzyjnej w Warszawie, które wcześniej nie posiadały dobrego połączenia komunikacją miejską.
Od sierpnia podjęto także rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury w sprawie zmian niekorzystnych dla pieszych i rowerzystów zapisów w Prawie o Ruchu Drogowym oraz rozporządzeniach dotyczących technicznych warunków budowy dróg i ich elementów. Szczególnie skoncentrowano wysiłki na doprowadzeniu ustawy Prawie o Ruchu Drogowym do spójności z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym. Doprowadzono do wstępnego spotkania przedstawicieli rowerzystów z przedstawicielami Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W zakresie ochrony interesów rowerzystów i pieszych od czerwca konsultowano także projekty budowy dróg w Warszawie, biorąc udział w około 10 naradach technicznych Zarządu Dróg Miejskich, 5 spotkaniach z Inżynierem Ruchu m. st. Warszawy lub poprzez bezpośrednie kontakty z projektantami dróg. W wyniku tych narad wpłynęliśmy korzystnie na rozwiązania dla ruchu rowerowego w projektach budowy lub modernizacji następujących ulic: Rosoła, Kaliskiego, Al. Zieleniecka, Trasa Siekierkowska, Jana Pawła II w Wesołej, droga rowerowa wzdłuż Kanału Wystawowego na Saskiej Kępie i innych.
Ad 10
W listopadzie w zakresie organizacji krajoznawstwa i wypoczynku dzieci i młodzieży rozpoczęło działalność schronisko młodzieżowe na wydzielonej powierzchni lokalu wynajmowanego przez stowarzyszenie. Schronisko może przyjąć 18 osób w trzech pokojach: 4, 6 i 8-osobowym. Do dyspozycji gości są dwie łazienki oraz kuchnia i świetlica.
Od lipca prowadzony jest także program spotkań otwartych klubu dyskusyjnego Zielonego Mazowsza. W ramach spotkań pokazywane są filmy o treści ekologicznej, społecznej lub politycznej. Po filmie prowadzona jest dyskusja na temat pokazanych problemów. Do końca roku przeprowadzono 6 spotkań tego typu.
Ponadto zorganizowano kilkanaście wycieczek rowerowych po Mazowszu m.in. do Modlina, Pułtuska, Radzymina, Otwocka, Pilawy, Dęblina, Góry Kalwarii, do Puszczy Kampinoskiej, nad Świder i Mienię oraz nad Zalew Zegrzyński. Pomogliśmy także zorganizować przejazd przez Warszawę rajdu rowerowego Nordkapp-Ateny.
Ad 11
W zakresie pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej, wyrównywania ich szans, przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz aktywizacji zawodowej młodzieży i bezrobotnych w kwietniu ruszył program bezpłatnych staży dla studentów i absolwentów. Osoby zgłaszające się do programu odbywają 3 miesięczny staż na jednym z oferowanych stanowisk: grafik, webmaster, kierownik biura, redaktor, researcher, asystent prawny, koordynator projektu. Do końca roku pełne staże odbyło 16 osób.
Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej
Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.
Odpisy uchwał zarządu
Uchwała Zarządu z dnia 15.01.04 w sprawie przyjęcia zakładowego planu kont.
Uchwała Zarządu z dnia 29.09.04 o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego za 2003 r.
Uchwała Zarządu z dnia 29.09.04 o upoważnieniu do wystawiania faktur.
Rachunek zysków i strat na dzień 31.12.2004
(wariant kalkulacyjny)
Nazwa pozycji | 31.12.2003 | 31.12.2004 | |
---|---|---|---|
A | Przychody z działalności statutowej | 10274,61 | 100892,88 |
I | Składki brutto określone statutem | 138,00 | 805,40 |
II | Inne przychody określone statutem | 10136,61 | 100087,48 |
1 | Przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 95301,91 | |
1) Komisja Europejska (Program Phare) | 76105,77 | ||
2) Fundacja Batorego | 24000,00 | ||
3) Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych | 5000,00 | ||
4) zwrot niewykorz. części dotacji – program Młodzież | -9803,86 | ||
2 | Przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego | 4785,57 | |
1) przychody schroniska młodzieżowego | 434,59 | ||
2) Tramwaje Warszawskie | 2030,98 | ||
3) pozostałe | 2320,00 | ||
3 | Pozostałe przychody realizacji zadań statutowych | 0 | |
B | Koszty realizacji zadań statutowych | 918,91 | 125838,03 |
1 | Koszty realizacji zadań statutowych działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 97329,66 | |
1) Projekt rozwoju organizacji (Phare) | 76033,97 | ||
2) Społeczny Rzecznik Niezmotoryzowanych (F. Batorego) | 12962,59 | ||
3) Zielona Butelka (FWIE) | 5215,25 | ||
4) strona internet. rep. POE w fund. Strukt. (NFOŚiGW) | 3117,85 | ||
2 | Koszty realizacji zadań statutowych działalności odpłatnej pożytku publicznego | 28508,37 | |
1) schronisko młodzieżowe | 26138,20 | ||
2) Europejski Dzień Bez Samochodu | 2370,17 | ||
3 | Pozostałe koszty realizacji zadań statutowych | 0 | |
C | Wynik finansowy na działalności statutowej (A-B) | 9355,7 | -24945,15 |
D | Koszty administracyjne | 20784,45 | 6784,06 |
1 | Zużycie materiałów i energii | 2556,98 | 434,03 |
2 | usługi obce | 16227,47 | 480,50 |
3 | Podatki i opłaty | 0 | 1236,77 |
4 | Wynagrodzenia oraz świadczenia społeczne i inne świadczenia | 2000,00 | 0 |
5 | Amortyzacja | 0 | 0 |
6 | Pozostałe | 0 | 4632,76 |
E | Pozostałe przychody (nie wymienione w pozycji A i G) | 660,02 | 0 |
F | Pozostałe koszty (nie wymienione w pozycji B,D i H) | 27,70 | 0 |
G | Przychody finansowe | 670,64 | 330,36 |
H | Koszty finansowe | 0 | 3,02 |
I | Wynik finansowy brutto na całokształcie działalności (wielkość dodatnia lub ujemna) C-D+E-F+G-H | -10125,79 | -31401,87 |
J | Zyski i straty nadzwyczajnie | 0 | 0 |
K | Wynik finansowy ogółem (I+J) | -31401,87 | |
I | Różnica zwiększająca koszty roku następnego (wielkość ujemna) | -10125,79 | -31401,87 |
II | Różnica zwiększająca przychody roku następnego (wielkość dodatnia) |
Bilans na dzień 31.12.2004
Aktywa | 31.12.2003 | 31.12.2004 | |
---|---|---|---|
A | Aktywa Trwałe | 2676,40 | 2676,40 |
I | Wartości niematerialne i prawne | 0 | 0 |
II | Rzeczowe aktywa trwałe | 2676,40 | 2676,40 |
III | Należności długoterminowe | 0 | 0 |
IV | Inwestycje długotermimowe | 0 | 0 |
V | Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 0 | 0 |
B | Aktywa Obrotowe | 21899,18 | 14798,48 |
I | Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych | 0 | 0 |
II | Należności krótkoterminowe | 2702,60 | 5593,39 |
1 | należności odbiorców krajowych | 122,00 | |
2 | VAT naliczony i odroczony | 5471,39 | |
3 | pozostałe | 0 | |
III | Inwestycje krótkoterminowe | 19196,58 | 9205,09 |
1 | środki pieniężne | 19196,58 | 9205,09 |
kasa | 2267,09 | ||
rachunek PLN | 5186,56 | ||
rachunek EUR | 1751,44 | ||
2 | pozostałe aktywa finansowe | 0 | 0 |
C | Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 0 | 0 |
Suma bilansowa | 24575,58 | 17474,88 |
Pasywa | 31.12.2003 | 31.12.2004 | |
---|---|---|---|
A | Fundusze własne | 11679,82 | -19722,05 |
I | Fundusz statutowy | 21805,61 | 11679,82 |
II | Fundusz z aktualizacji wyceny | 0 | |
III | Wynik finansowy netto za rok obrotowy | -10125,79 | -31401,87 |
1 | Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia) | 0 | |
2 | Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna) | -10125,79 | -31401,87 |
IV | Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego (wielkość ujemna) | 0 | |
B | Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania | 12895,76 | 37196,93 |
I | Zobowiązania długoterminowe z tytułu kredytów i pożyczek | 0 | 0 |
II | Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne | 12895,76 | 37196,93 |
1 | pożyczki członków stowarzyszenia | 6000,00 | 31863,51 |
2 | Inne | 6895,76 | 5333,42 |
zobowiązania wobec dost. krajowych | 759,60 | ||
zobowiązania wobec dost. zagranicznych | 2078,48 | ||
zobowiązania z tytułu wynagrodzeń | 440,00 | ||
zobowiązania podatkowe – VAT | 961,28 | ||
zobowiązania podatkowe – PDOOF | 297,06 | ||
zobowiązania wobec ZUS | 797,00 | ||
3 | Fundusze specjalne | 0 | 0 |
III | Rezerwy na zobowiązania | 0 | 0 |
IV | Rozliczenia międzyokresowe | 0 | 0 |
1 | rozliczenia międzyokresowe przychodów | 0 | 0 |
2 | inne rozliczenia miedzyokresowe | 0 | 0 |
Suma bilansowa | 24575,58 | 17474,88 |
Dane o zatrudnieniu
a) Liczba osób zatrudnionych
Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę: 0
Liczba osób zatrudnionych na umowę zlecenie: 6 osób
Liczba osób zatrudnionych na umowę o dzieło: 6 osób
Żadna z osób nie była zatrudniona w działalności gospodarczej (stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej).
b) Kwota wynagrodzeń
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 36.656 zł, wszystkie w ramach wynagrodzenia
w tym:
– na podstawie umów o pracę: 0 zł
– na podstawie umów zleceń: 20.552,50 zł
– na podstawie umów o dzieło: 16.103,50 zł
Wynagrodzenie osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej: 0 zł
Stowarzyszenie nie wypłacano premii, nagród, ani innych świadczeń.
Wszystkie wynagrodzenia w kwotach netto.
c) Wynagrodzenie członków zarządu
Wysokość rocznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu za pełnienie funkcji w tych organach: 0 zł
Wysokość rocznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie członkom zarządu za wykonywanie innych prac: 5.249 zł
Wszystkie wynagrodzenia w kwotach netto.
d) Wydatki na wynagrodzenia z umów zlecenia
– z umowy zlecenia: 21.137,08 zł
– umowy o dzieło: 17.006 zł
Kwoty z dokonanymi wpłatami zaliczek podatkowych i na ubezpieczenie społeczne.
e) Stowarzyszenie nie udzielało pożyczek.
f) Kwoty ulokowane na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku:
Bank Gospodarstwa Krajowego:
Rachunek 55598: 5.186,56 zł
Rachunek 99425: 1.751,44 zł
g) Wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek: nie dotyczy.
h) Nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie: nie dotyczy.
i) Nabytych pozostałych środkach trwałych: nie dotyczy.
j) Wartości aktywów i zobowiązań fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych: nie dotyczy.
Działalność zlecona
Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne) oraz o wyniku finansowym tej działalności: nie dotyczy.
Deklaracje i zobowiązania podatkowe
Zobowiązanie podatkowe ciążące na stowarzyszeniu na dzień 31.12.04 wynika z PIT-4 w kwocie 373,00 zł.
Deklaracje podatkowe stowarzyszenie składa w rozliczeniu z Urzędem Skarbowym z PDOF oraz VAT w cyklu miesięcznym, oraz raz w roku tj. 31.03. CIT-8 PDOP
W okresie sprawozdawczym w stowarzyszeniu nie przeprowadzano kontroli urzędowych.
Warszawa, 30 czerwca 2005 r.