Dokumentacja zdjęciowa ul. Traktorzystów w rejonie wiaduktu nad ul. Cierlicką
Informacje ogólne
Odcinek Orląt Lwowskich – przystanek ZTM „PKP Ursus”.
Droga powiatowa klasy „G”.
Istotny odcinek, spinający trasę rowerową w ul. Orląt Lwowskich, planowaną trasę rowerową po północnej stronie ul. Traktorzystów oraz przejazd pod torami kolejowymi przy ul. Cierlickiej. Rozwiązanie musi obsługiwać przejazdy przynajmniej w następujących relacjach:
– Orląt Lwowskich / Wojciechowskiego – Traktorzystów;
– Orląt Lwowskich / Wojciechowskiego – Cierlicka.
Pozostałe relacje:
– Traktorzystów – Cierlicka;
– Jagiełły – Traktorzystów;
– Jagiełły – Cierlicka
…również są ważne, ale możliwe jest dla nich wytyczenie tras alternatywnych (przez teren byłych ZM Ursus).
Zdjęcia
Obecne zakończenie ścieżki w ul. Orląt Lwowskich na skrzyżowaniu z ul. Wojciechowskiego.
Rozwiązanie tymczasowe – oznakowanie odcinka chodnika po południowej stronie ul. Wojciechowskiego jako ciągu pieszo-rowerowego. Wskazane również usunięcie widocznego na zdjęciu kosza na śmieci (po wewnętrznej stronie zakrętu).
Rozwiązanie docelowe to budowa drogi rowerowej „na skróty” przez skwer, łączącej zakręt ul. Orląt Lwowskich i rejon skrzyżowania ulic Wojciechowskiego, Jagiełły i Traktorzystów. Centralna część skweru, w której znajdują się ławki, powinna zostać prawdopodobnie ominięta od południa.
Wiadukt ul. Traktorzystów nad ul. Cierlicką. Do czasu ewentualnej modernizacji wiaduktu proponowane oznakowanie chodnika po południowej stronie ulicy jako ciągu pieszo-rowerowego. Wskazane skrócenie barierki o kilka metrów i poszerzenie ciągu na odcinku przed wiaduktem.
Za wiaduktem po prawej zejście do ul. Cierlickiej i na przystanek PKP Ursus.
Połączenie z ciągiem w ul. Cierlickiej obecnie odbywa się schodami. Przebudowanie schodów na pochylnię wydaje się możliwe pod warunkiem likwidacji kiosku „Ruchu” lub…
…wykorzystania wygrodzonego terenu zielonego (kolejowego?) za kioskiem. Odległość od tunelu pod torami do przejścia przy przystanku autobusowym wynosi ok. 50 m, różnica wysokości ok. 3 m, co powinno pozwolić na wyznaczenie łagodnej pochylni z wypłaszczeniem na dole. Fragment schodów pozostałby jako skrót dla pieszych w relacji Cierlicka – Jagiełły / Wojciechowskiego.
Wskazana eliminacja nielegalnego parkowania za kioskiem. Po przeciwległej stronie ulicy znajduje się obszerny i słabo wykorzystywany parking, ale najwyraźniej kierowcy doskonale zdają sobie sprawę jak niebezpieczne jest pokonywanie przejść dla pieszych w Warszawie, dlatego wolą tego unikać.
Przy przejściu dla pieszych przed przystankiem autobusowym PKP Ursus 01 powinien zostać wytyczony przejazd dla rowerów przeprowadzający trasę rowerową na północną stroną ul. Traktorzystów. Wskazana realizacja azylu dla pieszych i rowerzystów, umożliwiającego pokonanie ulicy na dwie raty. Rozwiązanie z konieczności substandardowe, ze względu na brak miejsca na wyłukowania po obu stronach przejazdu.
Za przejściem dla pieszych wskazane przycięcie lub usunięcie krzaka ograniczającego widoczność na wyjeździe z parkingu.
Dalej po północnej stronie ulicy występuje mało uczęszczany chodnik o szerokości ok. 5,0 m. Możliwe wydzielenie drogi dla rowerów lub oznakowanie jako wspólnego ciągu pieszo-rowerowego.
Uwaga
W przypadku modernizacji wiaduktu i/lub skrzyżowania z ul. Wojciechowskiego i/lub likwidacji parkingu na rogu Traktorzystów i Cierlickiej, możliwe jest uzupełnienie systemu, poprawiające funkcjonalność rozwiązania. Przykładowy układ mógłby wyglądać następująco:
– małe rondo na skrzyżowaniu ulic Traktorzystów, Jagiełły i Wojciechowskiego, ze ścieżkami rowerowym z ul. Orląt Lwowskich oraz po północnej stronie ul. Traktorzystów jako dodatkowymi ramionami;
– na wiadukcie nad ul. Cierlicką drogi dla rowerów lub ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach ulicy.
W efekcie ciąg po południowej stronie wiaduktu służyłby obsłudze relacji Orląt Lwowskich / Wojciechowskiego / Jagiełły – Cierlicka, a po stronie północnej Orląt Lwowskich / Wojciechowskiego / Jagiełły – Traktorzystów. Przejazd przez jezdnię na wysokości przystanku autobusowego (mniej dogodny niż przez rondo) pozostałby dla obsługi relacji Cierlicka – Traktorzystów.