Uchwała w sprawie rozwoju komunikacji rowerowej na Bielanach
Uchwała Nr 488/XIII/97 Rady Gminy Warszawa-Bielany z dnia 13 czerwca 1997 r. w sprawie promowania rozwoju komunikacji rowerowej w Gminie Warszawa-Bielany.
Treść uchwały
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy o samorządzie terytorialnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zmianami) Rada Gminy Warszawa-Bielany uchwala co następuje:
1.
Ustala się program budowy dróg rowerowych określony harmonogramem zwanym dalej programem stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały.
2.
Uznaje się za niezbędne podejmowanie działań na rzecz popularyzacji komunikacji rowerowej na terenie Gminy.
3.
Zobowiązuje się Zarząd Gminy do przygotowania pakietu przedsięwzięć promujących komunikację rowerową oraz upowszechnienia programu poprzez udostępnienie go zainteresowanym organom administracji rządowej, a także zarządzającymi drogami krajowymi i wojewódzkimi.
4.
Protokół imiennego głosowania stanowi załącznik Nr 2 do Uchwały.
5.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.
6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Ryszard Podczaski
Harmonogram budowy sieci dróg rowerowych w gminie Warszawa Bielany na lata 1997-2006
Załącznik do uchwały Rady Gminy Warszawa-Bielany nr 488/XIII/97 z dnia 13 czerwca 1997 r.
I. Przewiduje się 3 etapy realizacji układu dróg rowerowych:
1. drogi rowerowe tworzące podstawowy szkielet układu w południowej i centralnej gęsto zaludnionej części gminy, ułatwiające dojazd do szkół, pracy oraz miejsc rekreacji i zakupów na terenie Gminy.
2. drogi peryferyjne, drogi na terenach nowych osiedli oraz powiązania z sąsiednimi gminami.
3. ciągi dróg rowerowych prowadzące do miejsc rekreacji poza obszarem Gminy (np. tranzyt do KPN) wraz z powiązaniem z systemem dróg ogólnomiejskich.
II. Strefy ograniczonej prędkości stanowią integralną część projektu układu dróg rowerowych w Gminie Warszawa-Bielany i będą tworzone równolegle z budową dróg rowerowych.
1. W strefach ograniczonej prędkości komunikacja rowerowa jest dopuszczona w sposób równoprawny na jezdniach.
2. Strefy ograniczonej prędkości będą projektowane i finansowane ze środków Gminy przeznaczonych na budowę i remonty dróg.
III. Wyróżnia się poniższe standardy ścieżek o następujących kosztach jednostkowych:
Oznaczenie | Opis | Szerokość | Koszt jednostkowy |
---|---|---|---|
WSR | wydzielona ścieżka rowerowa | szer. 2,0 – 2,5 m | 250 000 zł / km |
UR | ulica rowerowa | — | 20 000 zł/ km |
CPS | ciąg pieszo-rowerowy | szer. min. 3,0 m | 50 000 zł / km |
SR2/1 | ś.r. dwukierunkowa / jednokierunkowa | szer. 1,5 – 2,5 m | 250 000 / 100 000 zł / km |
Etap | lp. | TRASA | standard | długość [km] | koszt.[zł] |
---|---|---|---|---|---|
I | 1 | Ogólna – Broniewskiego – Wolumen | WSR | 2,40 | 600 000 |
2 | Wolumen, Dewajtis | UR | 1,40 | 28 000 | |
3 | Podczaszyńskiego – Perzyńskiego | WSR | 1,34 | 335 000 | |
4 | ul. rowerowe w strefach ograniczonej prędkości – organizacja, oznakowanie | UR | 7,25 | 145 000 | |
5 | Rudzka – Marymoncka – Kasprowicza (do ul. Podczaszyńskiego) | WSR | 1,80 | 450 000 | |
6 | Kolektorska – Lektykarska | SR2/1 | 1,10 | 275 000 | |
7 | Powstańców Śląs. – Conrada – Sokratesa – Marymoncka – Pułkowa do Papirusów | SR2/1 | 6,00 | 1 500 000 | |
Razem I-szy etap realizacja w latach 1997-2000 | 21,29 | 3 333 000 | |||
II | 1 | Wólczyńska – Arkuszowa – Estrady | SR2/1 | 10,80 | 2 700 000 |
2 | Wójcickiego | WSR | 3,00 | 750 000 | |
Razem II-gi etap realizacja w latach 2001-2002 | 13,80 | 3 450 000 | |||
III | 1 | Estrady cd. do granicy z Dąbrową L. | SR2/1 | 3,00 | 750 000 |
2 | Estrady cd. (Arkuszowa – Kampinoska) | SR2/1 | 0,70 | 175 000 | |
3 | Kwitnąca – Księżycowa – Kampinoska – Arkuszowa bis | SR2/1 | 9,00 | 900 000 | |
4 | Kochanowskiego | WSR | 2,40 | 600 000 | |
5 | Pułkowa (Papirusów – granica miasta) | SR2/1 | 2,00 | 500 000 | |
Razem III-ci etap realizacja w latach 2003-2006 | 17,10 | 2 925 000 | |||
Ogółem program budowy dróg rowerowych 1997-2006 | 51,05 | 9 708 000 |