Uwagi do projektu kontrapasa rowerowego na pl. Czerwca 1976 r.
Pismo ZM-20-0926-01-AN
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu.
W związku z przekazanym do opiniowania projektem organizacji ruchu pl. Czerwca 1976
r. zauważamy iż:
1. Szerokość pasa ruchu ogólnego w kierunku północnym powinna być mniejsza.
Zaprojektowane nawet 5,5 m grozi wykonywaniem manewrów przy nadmiernej
prędkości, a w konsekwencji licznymi wypadkami na skrzyżowaniu z ul. Silnikową –
w tym z udziałem pieszych na przejściach na tym skrzyżowaniu. W celu zmniejszenia
szerokości tego pasa można poszerzyć zaprojektowany pas ruchu dla rowerów w
kierunku południowym albo wyznaczyć w kierunku północnym osobny pas dla
rowerów.
2. Alternatywnie można zastosować 2- lub 2,5-metrowy azyl między pasem ogólnym a
kontrapasem.
DW: Prezydium BKDS ds. Transportu