Uwagi do projektów dostosowania przejść pod i nad Puławską i Rzymowskiego
Pismo ZM-17-0767-01-PZ
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Nawiązując do projektu przystosowania przejść podziemnych i kładek na skrzyżowaniu Puławska/Rzymowskiego ruchu rowerowego i dla osób z ograniczoną mobilnością, zgłaszam następujące uwagi i wnioski:
1. Przejście podziemne pod Puławską
1.1. Promień łuku na skręcie drogi dla rowerów z południa do przejścia podziemnego po wschodniej stronie Puławskiej powinien mieć min. 4 m.
1.2. Szerokość użytkowa pochylni na przekroju A-A na rys. PT3 (1,0m) zdaje się być za mała (wg rozporządzenia ws. dróg publicznych, powinno to być min. 2,0m, wg rozporządzenia o budynkach min. 1,2m, ale w obu przypadkach chodzi o wolną przestrzeń między balustradami).
2. Tunel pod Puławską
2.1. W tunelu (rys. PB3, przekrój C-C) powinna być zastosowana balustrada wybaczająca, o przekroju takim jak przewidziano na kładce nad ul. Rzymowskiego. Wysokość barierki powinna wynosić 140cm i na tej wysokości powinna ona być odchylona od krawędzi drogi rowerowej o ok. 20cm, tak by umożliwić oparcie się ramieniem. Na wysokości 100-110 cm, odchylenie powinno wynosić ok. 35cm, by zostawić miejsce na kierownicę. rys 6. zastosować balustradę wybaczającą, taką jak w opisie rys 12.
2.2. Chodnik przewidziany w tunelu powinien zostać połączony z istniejącym ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż wschodniej strony Puławskiej.
3. Kładka nad Rzymowskiego
3.1. Wysokość barierki powinna wynosić 140cm (por. uwaga 2.1.).
Do wiadomości: Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej, Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty Sp. z o. o.
Projekty
Przejście pod Puławską (południowa strona skrzyżowania):
JPG, 5665 kB,
JPG, 6394 kB,
JPG, 3660 kB.
Przejście wzdłuż Potoku Służewieckiego:
JPG, 5641 kB,
JPG, 6268 kB,
JPG, 2878 kB,
JPG, 3137 kB.
Kładka nad Rzymowskiego:
JPG, 5743 kB,
JPG, 4028 kB,
JPG, 3894 kB,
JPG, 3633 kB.