Uwagi do projektu pasa rowerowego na ul. Sanguszki
Pismo ZM-20-0925-01-AN
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu.
W związku z przekazanym do opiniowania projektem organizacji ruchu ul. Sanguszki przedstawiamy następujące uwagi:
1. Słupek U5a zza wjazdu indywidualnego przenieść przed wjazd, na łuk, by zapobiec ścinaniu zakrętu przez auta po pasie rowerowym.
2. Powierzchnia wyłączona z ruchu przed początkiem pasa rowerowego na zjeździe z Wisłostradę w kierunku zachodnim powinna zostać wyniesiona.
3. Na zjeździe na Wisłostradę powierzchnią wyłączoną z ruchu powinien zostać objęty prawy pas ruchu, by ograniczyć prędkość samochodów wjeżdżających na Wisłostradę podczas zielonej fazy dla cyklistów (na zielonej strzałce), co generuje niebezpieczne sytuacje. Przed i za przejazdem dla rowerzystów, powierzchnia wyłączona z ruchu powinna zostać wyniesiona. W powierzchni wyłączonej z ruchu należy uwzględnić łącznik do drogi dla rowerów w relacji lewoskrętnej.
4. Sierżanty wzdłuż miejsc parkingowych należy odsunąć od ich krawędzi, by nie sugerować jazdy w strefie zagrożenia otwieranymi drzwiami.
5. Szerokość pasa do parkowania na odcinku od zakrętu do ul. Rybaki należy ograniczyć do normatywnej (obecnie 3 metry).
DW: Prezydium BKDS ds. Transportu