Uwagi do projektu narożnika Prosta-Towarowa
Pismo ZM-18-0815-01-PZ
Do Biura Polityki Mobilności i Transportu.
Nawiązując do projektu przebudowy narożnika Prostej i Towarowej, przesyłam
następujące uwagi i wnioski:
1. Droga dla rowerów wzdłuż ul. Prostej powinna mieć 2,5m szerokości.
2. Przebieg drogi dla rowerów wzdłuż ul Prostej powinien zostać wyprostowany, a
wzdłuż jezdni zapewniony bezkolizyjny chodnik między przejściem dla pieszych
przez ul. Prostą a przystankiem autobusowym (z wykorzystaniem powierzchni
przewidzianej do zabrukowania). Obecnie projekt przewiduje konieczność
dwukrotnego przekraczania drogi dla rowerów na odcinku dwudziestu metrów.
3. Wiata przystankowa powinna zostać zachowana. Dodatkowe miejsce można
wygospodarować np. poprzez zwężenie jezdni (rezygnację z trzeciego pasa ruchu lub
zwężenie trzech pasów do 1×3,0m i 2×2,75m). Alternatywnie, wiata może zostać
ustawiona na wschód od przystanku, w miejscu stojaków rowerowych, z
poszerzeniem jezdni pod kątem właściwym dla wyjazdu z zatoki w celu zapewnienia
dojścia do wiaty i widoczności na wyjeździe z Wroniej.
4. Nie jest jasny cel montowania na chodniku słupków blokujących (bolardów) za
słupkami blokującymi, czyli na obszarze niedostępnym dla samochodów (od
północnej i zachodniej strony budynku, od strony południowej na wysokości
trawnika). Niepotrzebnie utrudniają one ruch pieszy, w tym zwłaszcza osób
niedowidzących.
5. Na odcinku, gdzie słupki blokujące (bolardy) zastępują zwykłe słupki, powinny
zostać umieszczone w odległości 0,5, a nie 1,2m od krawędzi jezdni.
6. Miejsca parkingowe na ul. Wroniej powinny zostać zlokalizowane po drugiej stronie
jezdni, by uniknąć przecinania przez parkujące samochody toru jazdy rowerów
poruszających się w kierunku przeciwnym niż ogólny kierunek jazdy. Parkowanie po
lewej stronie jezdni zwiększa też ryzyko parkowania pod innym kątem niż
równoległy.
7. Przeniesienie parkowania i odpowiednie przesunięcie jezdni pozwoli też
wyprostować wlot drogi dla rowerów jezdnię.
Do wiadomości: Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.
Projekt
Przebudowa ulic: Towarowej, Prostej, Wroniej i Pańskiej w związku z budową budynku SPINAKER:
JPG, 4494 kB.