Kształtowanie przyjaznych węzłów przesiadkowych w mieście
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze w ramach projektu VVarszawska Inicjatywa Piesza
przeprowadziło badania warszawskich węzłów przesiadkowych. W wyniku tych badań zaproponowane zostały nowe rozwiązania dla poszczególnych węzłów przesiadkowych oraz niektórych przystanków autobusowych.
Pobierz raport
Kształtowanie przyjaznych dla pieszych węzłów
:
przesiadkowych w mieście
PDF, 2511 kB
Przyjazne węzły powinny się charakteryzować się nie tylko krótką drogą przejścia pomiędzy poszczególnymi peronami i czytelną informacją przesiadkową, ale także atrakcyjną przestrzenią publiczną. Wygospodarowana przestrzeń głównych ulic miasta poprzez ich zawężenie powinna służyć mieszkańcom – np. przez wystawy plenerowe czy poszerzenie pasów zieleni.
Przykład: rondo Dmowskiego
Wariant 2 – widok z lotu ptaka.
Wariant 2 – widok od strony placu Defilad.
Wariant 2 – widok wzdłuż al. Jerozolimskich w kierunku zachodnim.
Wariant 2 – widok na zintegrowany węzeł przesiadkowy w północno-zachodnim narożniku skrzyżowania.