Pętla Wiatraczna będzie poprawiona
BD-BD-KP-ŁGA-0718-15-6-09
Od:Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Drogownictwa i Komunikacji.
Do: Zielone Mazowsze.
W odpowiedzi na pismo w sprawie remontu pętli autobusowej „Wiatraczna” [zobacz >>>] uprzejmie dziękuje za wszystkie przekazane w tej sprawie uwagi. Biuro Drogownictwa i Komunikacji wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego przeprowadziło wizję lokalną na pętli autobusowej „Wiatraczna” w dniu 03.06.2009 r.
W trakcie spotkania stwierdzono konieczność wykonania poprawek brukarskich w wybranych miejscach. Wszelkie stwierdzone usterki zostaną naprawione w ramach gwarancji na udzielone roboty budowlane, ze szczególnych uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych.
Jednocześnie pragnę poinformować, że Zarząd Transportu Miejskiego, mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa pasażerów w obrębie pętli, spowodował usunięcie nieoszlifowanych krawędzi płaskowników stanowiących zakończenie płotków wygrodzeniowych. Na pętli autobusowej „Wiatraczna” planowane jest ustawienie nowych wiat przystankowych.
Od redakcji
Na wniosek Zielonego Mazowsza skontrolowano także linię tramwajową wzdłuż ul. Grochowskiej, w wyniku czego stwierdzono, że skrajne słupki wygrodzeń (poza pętlą, gdzie już interweniowaliśmy) również nie spełniają warunku odpowiedniego zaoblenia.
Zauważyliśmy, że ostatnio podjęto pilne działania w tej sprawie, to znaczy wszystkie kwestionowane słupki zostały spolerowane i na nowo pomalowane.
Reakcja w sprawie przystanków tramwajowych wzdłuż Grochowskiej była błyskawiczna, czego nie da się powiedzieć o interwencji na pętli Wiatraczna.
Cieszy nas, że udało nam się nauczyć instytucje odpowiedzialne za urządzenia umieszczane w pasie drogowym kolejnego przepisu – jak dotąd im nieznanego, mimo opublikowania już w 2003 roku w Dzienniku Ustaw nr 220.
Należy jednak zauważyć, że zastosowanie polerowania i zamalowania słupków nie oznacza jeszcze, że są one wykonane w sposób właściwy. Powinny to być rurki lub inne profile zamknięte o łagodnych brzegach, takie, jak na przykład na Pl. Unii Lubelskiej lub pętli Gocławek (brawo, Tramwaje Warszawskie!) Zastosowane doraźnie czynności akceptujemy warunkowo, aby nie narażać budżetu miasta na dodatkowe koszty związane z usuwaniem skutków błędów popełnionych przez jego urzędników, jednocześnie deklarując, że w przypadku nowych inwestycji pobłażania z naszej strony nie będzie.