Dokumentacja zdjęciowa trasy rowerowej po południowej stronie torów kolei wiedeńskiej
Informacje ogólne
Odcinek granica miasta – PKP Ursus.
Trasa początkowo prowadzi drogą bez nazwy (?) po południowej stronie torów kolei warszawsko-wiedeńskiej (przedłużenie ul. Szarych Szeregów na terenie Piastowa), następnie ulicami Prażmowską i Regulską (droga powiatowa, na tym odcinku klasy „L”). Jej kontynuacją jest trasa w ul. Wiosny Ludów.
Rozważany był przebieg wzdłuż torów również na odcinku Prażmowska – Spisaka, jednak ogrodzenia działek znajdują się zbyt blisko torów, by zmieścić tam ciąg pieszo-rowerowy.
Obecnie trasa ma znaczenie raczej rekreacyjne, ale potencjalnie może stanowić główną trasę dojazdową z Piastowa do Ursusa i dalej do centrum Warszawy. Dla mieszkańców dzielnicy może stać się dogodną trasę wylotową dla dalszych wycieczek w kierunku Podkowy Leśnej.
Zdjęcia
Początkowy odcinek od granicy miasta jest gruntowy. Wskazane wyżwirowanie całego odcinka granicznego w porozumieniu z miastem Piastów.
Odcinek utwardzany żużlem.
Dość nierówny asfalt.
Przed skrzyżowaniem z ul. Prażmowską.
Na skrzyżowaniu z ul. Prażmowską droga się kończy. Dalej wzdłuż torów prowadzi wydeptana ścieżka.
Niestety na ostatnim odcinku przed wyjazdem na ul. Regulską działki zbliżają się do torów i nie widać możliwości przeprowadzenia (a przede wszystkim uzgodnienia) tędy ciągu pieszo-rowerowego zachowującego niezbędny odstęp od torów. Widoczny na zdjęciu przedept prowadzi pomiędzy torami a rowem odwadniającym.
Ul. Prażmowska – widok na skrzyżowanie z ul. Regulską i Michałowicza. Główna trasa rowerowa skręca tu w lewo. Niewielkie natężenie ruchu samochodowego, ruch rowerów na zasadach ogólnych w jezdni. W przyszłości można rozważyć przebudowę skrzyżowania na małe rondo.
Ul. Regulska – widok ze skrzyżowania z ul. Prażmowską na północny wschód. Ruch rowerów na zasadach ogólnych w jezdni.
Ul. Regulska – widok na skrzyżowanie z ul. Spisaka i Sosnkowskiego oraz parking. Ruch rowerów na zasadach ogólnych.
W północno-wschodnim narożniku parkingu konieczne obniżenie krawężnika, by ułatwić wjazd na wiadukt nad ul. Cierlicką.
Bezkolizyjny przejazd nad ul. Cierlicką do dworca PKP Ursus i ul. Wiosny Ludów powinien zostać oznakowany jako ciąg pieszo-rowerowy.
Wskazane również udrożnienie dla rowerów połączenia ze skrzyżowaniem Cierlicka / Kościuszki. Konieczna zamiana widocznej na zdjęciu barierki energochłonnej na zwykłe wygrodzenie, a także dodanie wygrodzeń uniemożliwiających nielegalne parkowanie przy samym skrzyżowaniu.