Maurycy Seweryn
Kandyduję do Rady Dzielnicy Ochota z okręgu nr 1;
lista nr 6 (Lewica i Demokraci);
numer na liście: 2.
Dotychczasowy dorobek
1. Prosimy krótko opisać swój dotychczasowy dorobek – działania w dziedzinie rozwoju warszawskiego transportu rowerowego i publicznego:
– uczestnictwo w masach krytycznych (chociaż wolę rolki od roweru);
– organizacja konferencji prasowej i spotkania radnych i Zielonego Mazowsza z burmistrzem Ochoty w sprawie budowy ścieżek rowerowych – uzyskanie deklaracji i wsparcia idei, choć w mniejszym stopniu niż przedstawialiśmy to władzom dzielnicy;
– prezentowanie wspólnie z Zielonym Mazowszem tematu budowy i modernizacji ścieżek rowerowych na Ochocie podczas posiedzeń komisji Rady;
– modernizacja trasy pomiędzy Parkiem Szczęśliwickim a Polem Mokotowskim;
– wsparcie dla modernizacji ścieżki rowerowej na Bitwy Warszawskiej;
– interwencja w sprawie trasy na Banacha i blokady (zejście z rowerem do podziemi) na Rondzie Zesłańców Syberyjskich;
– zebrałem wspólnie z wolontariuszami mojego stowarzyszenia TROSKA 200 podpisów pod moją interpelacją w sprawie przywrócenia linii jadących na Okęcie;
– budowa przystanku tramwajowego przy Halach Banacha.
Program – komunikacja rowerowa
2. Jaka kwota z budżetu Warszawy i/lub dzielnicy powinna być rocznie przeznaczana na budowę i modernizację dróg dla rowerów? Co za te pieniądze można zrobić?
Podczas spotkania z burmistrzem Ochoty Zielone Mazowsze oszacowało, że roczny koszt realizacji planu modernizacji ścieżek rowerowych na Ochocie wynosi około 600 tysiecy złotych. Zgadzam sie z tym obliczeniami. Uważam, że taką kwotę Dzielnica Ochota mogłaby przeznaczyć w ponad 130 mln budżecie. Mogłaby wnioskowac o dodatkowe środki.
3. Gdzie w pierwszej kolejności powinny powstawać drogi dla rowerów? Prosimy podać parę przykładowych lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
– Lepsze oznakowanie Banacha (przejazdy przez jezdnie),
– Szczęśliwicka,
– Grójecka (ścieżka nadal kończy się wjazdem na ulicę),
– Al. Jerozolimskie.
4. Co trzeba zmienić na warszawskich ścieżkach rowerowych, by były one wygodniejsze, bezpieczniejsze i lepiej wykorzystywane? Jak, przy obecnych uwarunkowaniach prawnych, można to osiągnąć?
– Obawiam się, że nadal będzie istnieć problem z budową ścieżek z kostki Bauma. Wolałbym ścieżki asfaltowe.
– Straż Miejska powinna dokładniej sprawdzać, jak wygląda parkowanie samochodów na ścieżkach
– konieczna jest bezkolizyjność ścieżek
Program – komunikacja publiczna
5. Jakie inwestycje w komunikacje publiczną są najpilniejsze, najbardziej potrzebne, najbardziej efektywne? Prosimy wymienić parę inwestycji, które powinny być potraktowane priorytetowo, wraz z oszacowaniem ich kosztów:
Za najbardziej potrzebne inwestycje komunikacyjne uważam:
– jak każdy kandydat w Warszawie: metro (ale tutaj liczy się dla mnie przede wszytskim wykorzystanie nowoczesnych technologii)
– szybka kolej miejska i wspólny bilet miejski
– tramwaj na Tarchomin
6. Jak można uprzywilejować komunikację publiczną w ruchu drogowym? Prosimy podać parę przykładowych rozwiązań i lokalizacji, o które będą Państwo walczyć:
W wielu miejscach uprzywilejowanie już istnieje. Wystarczy przestrzegac przepisów. Przykładem jest Grójecka – pas dla autobusów i taksówek.
Ważne jest przeforsowanie zakazu jazdy samochodami po torach przez Most Śląsko-Dąbrowski – szczególnie w godzinach szczytu.
7. Co Państwo, jako radni miasta/dzielnicy, mogą zrobić dla lepszego włączenia kolei aglomeracyjnej w system komunikacyjny Warszawy?
Jako radny Dzielnicy nie mogę osobiście głosowac za podjeciem ostatecznej decyzji w tej sprawie. Zgodnie ze statutem Gminy Warszawa Centrum (nadal obowiązuje), radni dzielnic mogą opiniowac takie projekty. Jednak uważam, że każdy radny, który jest aktywny jest w stanie podejmować działania interwencyjne i wspólnie z organizacjami pozarzadowymi oraz innymi samorządowcami lobbowac na rzecz takich rozwiązań.